zondag 26 april 2009

Disneyland Parijs

Afgelopen week waren Dick en ik een paar dagen in Disneyland Parijs te vinden. Inmiddels is dit onze 4e keer en we blijven erbij Disney is echt helemaal leuk. Ennn... ook niet verkeerd... het weer zat ons goed mee; we hebben eigenlijk alleen maar zon gezien.

Ons hotel en enkele plaatjes geschoten in The Magic Kingdom

Klokslag 11.00u. arriveerden wij bij ons hotel: Newport Bay Club. We zijn die dag nog wel op het park geweest, maar hebben dat gezien de korte nachtrust (wekker stond om 4.00u.) en een autorit van een kleine 5½ uur niet zo heel lang volgehouden. Tja... eeeehh... Dick en ik zijn ook geen 18 meer.

Voor/in The Magic Kingdom, Mainstreet U.S.A., Frontierland en 's avonds gegeten in Billy Bob's Saloon.

Onze absolute favoriet is en blijft het in The Magic Kingdom gelegen "Big Thunder Mountain" in Frontierland, maar Mientje hier heeft zelfs "Space Mountain: Mission 2" in Discoveryland en "Indiana Jones and the Temple of Peril" in Adventureland overleefd en dat terwijl ik het eigenlijk niet zo heb met roller coasters.

The Disney Studio's, incl. Tower of Terror en Armageddon

The Disney Studio's sprak ons wat minder aan, maar dat verbaasde ons niet. Disney's MGM Studio's in Orlando waar dit park zeer sterk van is afgeleid, was ook niet helemaal ons ding. Een absolute "must do" in dit park is "Crush's Coaster" (Nemo): een roller coaster ride waarbij je echt alle kanten op wordt geslingerd en zelfs met een bloedgang achterste voren door 'dat ding' gaat.

Hoewel ik heb gezworen niet in de Tower of Terror te gaan, heb ik mijn angst hiervoor toch weer overwonnen. Nou ja, eigenlijk op aandringen van Dick en ik was me daar toch zenuwachtig...
Toch was deze Tower of Terror minder beangstigend dan die in Orlando, maar even goed... zou ik daar de volgende keer weer in 'moeten', dan heb ik wel weer een flinke pep talk voor nodig en waarschijnlijk ben ik dan weer heel blij als ik met beide beentjes op de grond sta.
c.u.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...