zondag 23 augustus 2009

Swan Lake

Inmiddels wonen Dick en ik alweer een kleine 3½ jaar op ons huidig adres.
Aan weerzijden overburen hebben was wel even wennen, maar een absolute topper, voor ons dan, is wonen aan het open water waar je zo nu en dan bezocht wordt door allerlei leuk water gevogelte.

Sinds twee weken zijn de zwanen weer terug. Die hebben we tot dusver weinig gezien aangezien pa en ma waterhoen met hun kroost bezig waren en dan kunnen het echt ettertjes zijn waarvoor zelfs de zwanen liever een blokje om gaan.

Zoveel zwanen als we gisteren hadden, hebben we hier in de 'waterstraat' nog niet eerder gehad: 17 stuks. Voor mijn persoontjes is dat een hoop kwijlgehalte, want ik ben echt gek op die beesten.
Je moet natuurlijk altijd op je hoede blijven met ze, maar ze zijn absoluut niet eng. Sterker nog, m'n over buurman is eergisteren gewoon tussen de zwanen het water in gedoken (is eens wat anders dan zwemmen met dolfijnen) en ze deden echt helemaal niets.

Op onderstaande foto's is een fuut (geloof ik) te zien, met haar twee koppig kroost. Een futenjong had ik nog nooit van m'n levensdagen gezien en al helemaal niet op moeders rug.

Enjoy, dan ga ik nu weer even van de zon en de zwanen genieten.
C.U. II

15 opmerkingen:

  1. Alsof ik naar het Zwanenmeer kijk, suoeropnames en wat een trotse dieren zijn het toch! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige beesten hoor en je foto's zijn dan ook erug geslaag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige dieren zijn het toch en volgens mij waren ze echt aan het showen voor je. Zoals die foto's met die veren omhoog. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige foto's ! Jolanda, er zit er eentje bij daarop lijkt zwaan net een hart, super ... moet je wat mee doen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super zeg! mooie fotos heb je ervan gemaakt! hier wordt je weer een beetje nederig van he...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi zeg, daar kanje toch uren naar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige foto's zeg, Het lijkt my inderdaad ook ideaal om zo aan het water te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's zeg!!Ik vind het altijd hele sierlijke beesten.
    Hugs San

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's, wat is de natuur toch mooi. Leuk hoor als je dit zo vaak voor je eigen deur mag beleven.

    Groetjes,
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's.......en mooi wonen aan 't water ook al heb je dan aan weerszijden overburen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ow wat een prachtige foto's. Dan zie je maar weer dat je mooie dingen niet ver hoeft te halen.
    Geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's! Zo zie je maar, lekker weer mooie natuur, wat wil een mens nog meer!
    Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow,wat zijn ze mooi toch he’
    ik ben benieuwd wat dit gaat worden.Prachtige foto’s doen toch ook wel het meeste aan je werk.

    liefs sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow dat ziet er gaaf uit! mooie foto'd Jolan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...