zaterdag 23 januari 2010

Book of Me - II

Vorige week vrijdag is de tweede BOM-opdracht in het Dolls-forum bekend gemaakt. Deze luidt: "doelen". Hierbij zou je zowel aan luchige als ietwat zwaardere onderwerpen kunnen denken.

Ik ben van mening dat mijn uitwerking van de tweede BOM-opdracht zich het best in de 'goede gezondheid hoek' laat plaatsen. Dat heb je niet altijd zelf in de hand. Of toch wel...?!
De journaling laat zich wat moeilijk vastleggen op de foto, maar luidt als volgt.
De meest zwarte periode in mijn leven
is de periode geweest dat ik burned out
was.
Nu, ruim 9 jaar later, heb ik daar
nog altijd mee te maken. In zoverre, ik
ben nooit meer de oude geworden. Het
heeft er o.a. voor gezorgd dat ik op het
persoonlijke vlak nog wel eens onzeker
kan zijn. Daarnaast kan ik mij
nagenoeg niet meer ontspannen. Echt
ontspannen buiten de vakanties om lukt
me bijna niet meer. Sterker nog, als ik
mezelf niet in acht neem, steekt binnen no
time dat gejaagde gevoel weer de kop op.
Mijn doel is dan ook om van de rest-
verschijnselen van die burn out af te komen.

Even voor de goede orde: het is echt niet zo dat ik fulltime onzeker of als een gespannen trekveer door het leven ga, maar bij tijd en wijle word ik wel met m'n neus op de feiten gedrukt. Wel is het zo dat die radartjes 'daarboven' van mij wel wat minder zouden mogen malen. Dat alleen al zou een hoop rust geven.

Ik ben reuze benieuwd wat de volgende BOM-opdracht zal brengen en of ik de journaling dan nog -leesbaar- zal plaatsen.
Voor mij was het deze ronde een aardig grensgeval en ik heb dan ook behoorlijk in dubio gestaan. Als ik hier te lang bij stil blijf staan, heb ik het er nog altijd moeilijk mee. Daarom ook niet vreemd opkijken als ik mij ineens bedenk en de journaling alsnog uit dit bericht heb verwijderd.

Schroom je vooral niet om een BB-tje voor me achter te laten. Altijd leuk om te lezen.

Fijne avond verder.
F-autograph

22 opmerkingen:

  1. Hij is zeker heftig, maar vind hem ook prachtig gemaakt!! Helemaal super met die strik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook erg heftig hoor, knap dat je dat durft te delen...

    Vind de layout ook erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heftig, I know, in 2008 in augustus ben ik ook helemaal uit gegaan, en de na weeën zijn inderdaad lange tijd later nog te vernemen, maar 9 jaar?? dat hoop ik toch niet dat ik nog zo lang in deze dip blijf...

    Erg mooie LO, en het is zeker een goed doel voor ogen hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook voor mij heel herkenbaar en daarom heel mooi om dat te delen. Ik heb ene burn-out gehad in 2005 en dat heeft uiteindelijke en jaar geduurd, maar ik kan nu zeggen dat ik eruit ben gekrabbelt. Ik heb er juist veel van geleerd: dit gebeurd me nooit meer. Ik durf eerder "nee" te zeggen en kies altijd voor mezelf (boven de kids, als ik niet goed voor mezelf zorg, kan ik ook niet goed voor hun zorgen ...)
    Ik hoop dat het ook bij jou helemaal over gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie layout Jolanda... de journaling maakt het helemaal af! Ik hoop dat je je doel dit jaar zult bereiken!

    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie lo weer, super.
    Je journalisering komt mij erg bekend voor alhoewel dat bij mij iets langer terug is. Ik heb aardig leren luisteren naar mijn lichaam, maar toch val ik nog weleens in die valkuil en moet ik weer op de rem trappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi begin ook wel heftig voor je zeg, misschien juist goed om het van je af te schrijven in deze vorm.

    Veel succes Jolanda!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh, doe ik moeite om de journaling van de foto te lezen, had je het er gewoon onder getyped.

    Ik vind je LO heel erg mooi. En je journaling klinkt vrij heftig, zoals anderen het ook zeggen. Ik heb geen idee hoe het voelt en vind het voor jou erg vervelend dat het zo'n ontzettend lange nasleep heeft.

    Ik hoop van harte dat je je niet meer zo rot zal voelen!

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jolanda, this looks great! I love that big bow and the muted color palette! I wish I could read your journaling but somehow google translate doesn't do it justice...:(

    Have a fabulous Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie en ontroerende en ow zo eerlijke journaling, dit laat een heel andere kant zien van de JOlanda die we kennen. Houd vol, geloof in wat je kan en al hebt bereikt. Goed dat je in acht neemt waarvan jij denkt dat dat nodig is, om dit niet meer te hoeven meemaken! Mooie lo, en je bent een speciaal persoon, uniek en eigen op jouw manier! Knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig lootje Jolanda, en helaas herken ik veel in je journaling. Ik neem de dagen vaak zo als ze komen en niet te veel plannen. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet heb gezien in jou, maar je kan ook nooit iemand "in de kop" kijken. Succes met het bereiken van je Goal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind de LO super mooi en de journaling heel eerlijk! Knap hoor! En inderdaad heel knap ook dat je het durft en wilt delen!
    Groetjes en fijne zondag :)
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtige LO en mooie tekst, goed om het op te schrijven !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze sluit prachtig aan bij de vorige die je gemaakt hebt, een mooi geheel wordt dit, je kunt het zo mooi en zo verzorgd allemaal dat ik sprakeloos ben. Charmant, goed verzorgd, chique, dat zijn de woorden die bij me opkomen als ik dit zie. De journaling is heel mooi, goed verwoord ook en voor jezelf weer een mijpaal om dit van je af te schrijven. Super Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind je layout supermooi...echt stijlvol en ik hoop dat je jouw doel weet te bereiken.

    greetz,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, Jolanda, zowel de LO als het verhaal erbij. Ik heb daar juist respect voor hoor, het hoort ook bij jou, dat is ook Jolanda. Super van je !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,

    Wat een prachtige Lo!
    Ik had dit ook nooit verwacht, ik vind het wel heel dapper
    dat je zo eerlijk bent!
    Zelf heb ik dit gelukkig nooit gehad.
    Ik weet wel uit ervaring dat wanneer je iets heb
    of mee gemaakt hebt, het enorm helpt
    om het van je af te schrijven en dat is jou goed gelukt!
    niet dat je er gelijk iets aan heb, zo van, he he daar ben
    ik ook weer vanaf, Was het maar zo;)
    Natuurlijk hoop ik ook dat je je doel bereikt!
    Ga eens yoga proberen, who knows:)

    Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw jo, wat een allereerst mooie uitwerking. maar die journaling, wel heel bijzonder dat je dit laat lezen, begrijp je twijfel, en je hebt al vaker verteld dat je hier wat terughoudender in bent, begrijpelijk. maar is niet mis hoor wat je schrijft. hoop dat het je lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Poeh.... die journaling kon wel over mij gaan zeg... heftig, confronterend!
    Mooi gedaan!

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hele mooie lo jolanda!!! En idd die journaling kan wel over mij gaan ook! heb hier helaas ook nog dagelijks mee te kampen! Leuk dat je mee doet met de BOM opdrachten! Bijna komt nr 3 er al weer aan!
    xoxo
    angela

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat dapper dat je dit met ons wil delen Jolanda. Prachtige uitwerking van de LO! Ik ben benieuwd na de volgende.
    Ik lees jouw verhaal en denk onmiddellijk aan mindfulness.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jolanda, dit is echt een onwijs stijlvolle, prachtige LO! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...