zaterdag 30 januari 2010

Copic workshop

Vandaag heb ik een Copic workshop gevolgd. Het was voor mij een thuiswedstrijd, want degene die de workshop gaf, Nicole, woont ook in Almere.
Nicole weet echt van de hoed en de rand over het gebruik van Copic. Zo heeft ze ons o.m. het nodige uitgelegd over de nummering van de stiften, het blenden van de diverse kleuren (en daarbij heb ik het niet over het gebruik van de zogeheten blendmarker) en het creëeren van schaduweffecten. Daarnaast mochten we de airbrush even uitproberen (ook een erg leuk hebbedingetje, kan ik melden).

Dat mevrouw heel erg goed staat aangeschreven bleek ook wel, want er was zelfs iemand vanuit Maastricht. Need I say more...?!
Ik zou haast zeggen, als je het gebruik van Copic beter onder de knie wilt krijgen neem dan eens contact op met Nicole.

Voor mij was de workshop echt bijzonder leerzaam en daarnaast nog heel erg gezellig ook.
Het is nu een kwestie van flink oefenen en hier en daar eens wat uitproberen.

De onderstaande plaatjes dien je van links, naar rechts te bekijken. In die volgorde heb ik ze ook ingekleurd. Over het hondje ben ik, als Copic-beginner zijnde, erg te spreken.

Nu ik wat meer inzicht heb gekregen in het gebruik van Copic kan ik mij ook eens gaan uitleven op de diverse stempelafdrukjes die ik van verschillende scrapgenootjes via de post heb mogen ontvangen. Ik heb er echt zo'n zin in en kan haast niet wachten (jaaaaaaaaa, eerst m'n studie) en denk zo maar dat ik heel veel plezier ga beleven aan mijn Copic's.

Na afloop van de workshop, mochten we nog een kaartje van Nicole uitkiezen.
Aangezien de batterijen van m'n camera om wat 'juice' vroegen, heb ik even het blog van Nicole afgespeurd... et voilà... dit is het kaartje dat ik heb uitgezocht.
Als je op het plaatje klikt klikt, word je doorgeleid naar de betreffende topic waarin Nicole verteld welke materialen ze voor het maken van deze kaart heeft gebruikt.

Fijne avond!
F-autograph
@ Nicole: Er van uitgaande dat je dit bericht leest, dank voor de workshop. Ik heb er echt veel van opgestoken en hoop het allemaal te kunnen perfectioneren. Hopelijk komen we elkaar vaker tegen, want ik vind je echt een schat van een mens.

13 opmerkingen:

  1. Hey Jolanda

    dat heb je even netjes op je blog neer gezet zeg.
    het was ook een top dag hoor leerzaam en erg gezellig

    groetjes Gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ookeee ik las al dat er een Jolanda kwam grappig dat jij het bent! Tja en Nicol en haar copics..nou ja je weet het.En het is nog een heel leuke griet ook.Dus kan me heel goed voor stellen dat het geslaagd was.
    Prachtig ingekleurd al trouwens Jolanda!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig zeg, leuk dat je zoveel geleerd hebt van nicole! je kunt ook zo'n gave dingen doen met de copics! Bij mij was er laatst iemand zelfs uit Luxemburg overgekomen voor een workshop bij mij thuis, even 7 uur in de auto hiih

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda ;-)

    Ow wat heb je dit gaaf omschreven, ik las je verhaal en ging er spontaan van blozen hahaha. Ik vind ook jou een geweldig mens en ik heb ook een top dag gehad. we hebben heerlijk gekletst en dit was zeker voor herhaling vatbaar hihihi. Misschien gaan we binnenkort wel samen een vintage workshop doen ?

    Lieve groetjes

    Nicole :-) xoxoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh als ik dit zie en hoor wil ik ook!!!
    Ziet er prachtig uit Jolanda!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf zeg, ziet er heel mooi uit, ik ben benieuwd naar al je plaatjes die gaan volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat verschrikkelijk mooi ingekleurd Jolanda. Ik ben er jaloers op. Het hondje is van motivet, als je van motivet nog wat afdrukjes wil hoor ik het wel.
    Heb je met 2 soorten copics gekleurd? en moest je zelf copics meenemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk dat je zoveel hebt kunnen leren bij Nicole en dat jullie met z'n allen zo een leuke dag hebben beleefd! het resultaat mag er zeker zijn van de afdrukjes prachtig ingekleurd!

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw ziet er mooi uit wat je gedaan hebt zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, dat klinkt erg leuk, die workshop!
    Ga je vorderingen met de Copics in de gaten houden!!!;-)
    Er staat iets voor je op mijn blog, kom je het halen?

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig ingekleurd hoor Jolanda, en dat na een workshoppie. Beloofd nog wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, dat ziet er heel gaaf uit, prachtig! En een leuk kaartje heb je uitgekozen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...