maandag 8 februari 2010

Spelen met Copic

Afgelopen periode ben ik echt heel weinig in blog- en forumland te vinden geweest. Enerzijds omdat ik het behoorlijk druk heb en anderzijds omdat ik gewoon totaal niet goed in m'n vel zat. Toegeven is een ding, er over praten een ander, maar dat laatste heb ik toch gedaan. Sindsdien gaat het ook wel weer lekkerder.

Van de week wel een scrappoging gedaan, maar het wilde niet.
Uiteindelijk heb ik m'n Copic Ciao's te voorschijn gehaald en ben daar wat mee aan het spelen geweest. Nu ik de Copic workshop van Nicole achter de rug heb en ook beter weet waar ik op moet letten bij de aanschaf van Copic, kwam ik tot de conclusie dat ik er toch nog een aantal markers te kort kom om de kleuren goed/mooi te kunnen blenden (nee, ik heb het niet over de blend marker).

Hoewel ik mezelf heb beloofd het voorlopig even rustig aan te doen voor wat betreft scrapaankopen (het is ook zo verslavend), heb gisteren toch nog 20 Ciao's besteld bij Simpel-Scrappen (aanbieding: 10 voor € 25,95). Hierbij heb ik gelet welke kleurgroepen ik binnen de -oorsprong al had en deze heb ik iedere keer met 1 of 2 Ciao's aangevuld, zodat ik straks van nagenoeg van iedere kleurgroep nu 3 schakeringen heb.
Nu maar hopen dat ik dan écht met m'n Copic's uit de voeten kan.

Zoals gezegd heb ik afgelopen week met m'n Copic's gespeeld. In tegenstelling tot hetgeen te doen gebruikelijk, ben ik deze ronde in de woonkamer gaan zitten. Daar heb ik alleen geen daglichtlamp, hetgeen er -lang leve het donkere weer- voor heeft gezorgd dat mijn Ciao het hier en daar buiten de lijntjes ook wel interessant vond.
Van de blauwe versie had ik 'slechts' 2 bij elkaar behorende kleuren en van de paarse had ik er 3, hetgeen het net wat makkelijker maakt.
Waar ik nog heel erg op moet oefenen is het schaduweffect, want halverwege het inkleuren vergeet ik dat nog wel eens en komt de schaduw 'ineens' van de andere kant. Is volgens mij niet helemaal zoals het hoort (LOL).

Even heel wat anders...
Zoals bekend hebben wij 2 Chihuahua's, Hurricane & Jazz, en ben ik zo nu en dan ook op een Chi-forum te vinden. Al meermalen heeft men mij daar over mijn schrijfstijl aangesproken. Om welke reden dan ook valt die bij veel mensen in de smaak, hetgeen uiteindelijk heeft geresulteert in een verzoek om een stukje over mijn hondjes te schrijven voor op de site van de fokker.
Eergisteren is het eerste verhaaltje geplaatst.

Fijne dag allemaal en misschien tot later.
F-autograph

15 opmerkingen:

  1. Hee Jolanda, ook ik kom niet zo erg aan bloggen toe, dus moest even bijlezen. Ik vind het heel goed dat je zo open blogt over onzekerheden en heftige dingen die je hebt meegemaakt. Misschien is dat juist wel een manier om ermee te dealen! Ik denk dat heel veel vrouwen dergelijke dingen meemaken en er niet over durven bloggen (zoals ondergetekende), dus ik vind het onwijs stoer van je! En wat gaaf dat er ook positief nieuws is: je schrijfwerk, gefeliciteerd!
    Hou je taai meid, we zijn allemaal maar mensen. (altijd makkelijker om tegen een ander te zeggen, mijn latje ligt ook altijd veeeel te hoog.....)
    X Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, wat is dat toch mooi met die copics... Jammer dat ze zo duur zijn! Heel mooi gedaan.
    Fijn dat het weer beter met je gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verhaal ook voor iemand die niets van deze honden weet, leuk dat je dat mag doen!
    je plaatjes zijn erg mooi ingekleurd hoor! Knap, ik doe het je niet na! Je hebt ook een drukke periode nu, en als je dan ook niet lekker in je vel zit, bah dat kan je er nou net niet bij hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Jolanda

    je hebt goed geluiterd en geleerd bij Nicole hoor, het ziet er echt fantasties uit echt waar!!!
    het haar ook hoor mijn compliment meid.
    en gaaf dat je een stukje mag schrijven gefeliciteerd hoor

    groetjes Gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk toch weer eens wat van je te lezen Jolanda, wat ontzettend leuk dat je gevraagd bent om een stukje te schrijven op de site van de fokker van je hondjes.

    By the way de plaatjes zijn echt prachtig ingekleurd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de afdrukjes echt super ingekleurd! De blauwe met 2 kleuren vind ik heel knap!! De paarse is geweldig, als je niet had gezegd dat je uitgeschoten was, had het erop gelijkt dat het gewoon een schaduw was achter het beentje, dus ik vind het absoluut niet storend. Als je buiten de lijntjes kleurt kan je het wel weer heel makkelijk 'terug duwen' binnen de lijntjes met de colourless blender pen (ideaal!!)
    Inderdaad iets meer de schaduwrichtlijnen aanhouden - een pen neerleggen richtig waar de schaduw moet komen helpt - maar dat komt vanzelf! Ik vind dat je de kleuren erg mooi in elkaar hebt overlaten lopen! liefs, Marley

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda, fijn dat het weer wat beter met je gaat!
    En je plaatjes zijn geweldig ingekleurd :)
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Jolanda,

    het ziet er erg mooi uit. Heb van de week op de CreaVak de copics gezien gedemonstreerd door Diny Sprakel. Echt super. Ben zelf bezig met de aquarelpotloden en heb sinds gisteren ook mijn eigen bloggie: http://laulijn.blogspot.com

    Succes met jouw blog!
    Miranda Versteeg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt het werken met de copic's al lekker onder de knie, wat zijn de meisjes gaaf zeg.

    Leuk hoor dat je mag schrijven over je honden ik het straks oven lezen.

    Groetjes,
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Jolanda,

    Super zeg ook aan de Copics,ziet er erg mooi uit!
    ben wel nieuwsgierig naar het geheel hoor:)

    Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk stuk heb je geschreven!! komt er een carriëre swith? Met de copics kun je ook al goed overweg zeg, prachtig!
    Ik hoop dat je al weer weat lekkerder in je vel zit. We moeten weer snel wat afspreken met ze drietjes!! Hugs San

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kwam even bij je digistamps spieken zie ik de met copic ingekleurde stempeltjes. Dat heb je al heel snel door; is het nu echt zo moeilijk als iedereen zegt?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik kwam voor de digistamps. Bedankt daarvoor.
    Weet nog niet of ik ze ga gebruiken, maar handig is het altijd.
    Het gaat je zeker lukken met de copics. Ik ben er ook helemaal aan verslaafd. Je hebt al genoeg goede tips gekregen, dus die geef ik je dan maar niet meer.
    Succes met je BOM.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda
    Het inkleuren met Copics heb je snel onder de knie zeg! Het ziet er perfect uit. En wat leuk dat je gevraagd bent om te schrijven....
    Fijn te lezen dat je je beter voelt, luister vooral goed naar jezelf meid, dan komt het vast goed!!!!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jolanda,

    Wij zijn naamgenoot en ik ben net begonnen met een blog en kreeg via Ellen jou site.Bedankt voor je supergave digistamps. Helemaal top!
    Mooie blog heb je helemaal top!

    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...