zondag 14 maart 2010

K'sD #1: It's your day

Vanochtend was ik voor de verandering weer eens in alle vroegte wakker. Tien voor vier wordt door sommigen ook wel nacht genoemd. Na een paar e-mailtjes en het nodige forum- en uitzoekwerk ben ik met wat met Copic in de weer geweest tot ik plotseling een hoop herrie hoorde op het water (we zijn inmiddels een paar uurtjes verder).

Zo nieuwsgierig als ik was, hing ik meteen met m'n kop uit het raam en wat bleek "Hitsige Harry" had last van z'n hormoonspiegel.
Hoe zwanen 'het' doen had ik tot we hier woonden niet eerder gezien. Nu zien we het elk jaar wel een of meerdere keren. Deze ronde echter weinig zicht, maar veel geluid. Ze zaten nl. bij de buren naast ons onder de steiger. Net als alle andere vrouwtjes zwanen vond Hitsige Harry's vriendin vindt het geen pretje om tijdens de daad zo'n beetje verzopen te worden. De vrouwtjes gaan nl. altijd volledig kopje onder, maar dan ook echt met hun gehele lijf.

Aangeslagen Marietje" (li.) en "Hitsige Harry" (re.) na de daad.

Tot zover de biologieles voor vandaag.

De digi stamps van Karen's Doodles vind ik echt helemaal leuk. Eergisteren heb ik er daarom een paar aangeschaft en vanochtend ben ik ermee in de weer gegaan en ben ik bezig geweest met de 1e challenge van K'D Nederlandse challenge blog. Wel een beetje last minute, want vandaag is de laatste dag. Om er een heel klein beetje extra accent aan te geven, heb ik enkelen van de bloemen aangetipt met wat glitterglue.
Persoonlijk vind ik het wel een lief kaartje geworden.

Waar ik nog wel heel erg mee loop te schipperen is welke afmeting ik bij het printen dien aan te houden. De ene keer is het te groot, dan weer te klein.
Als de wat meer ervaren digi stamp gebruikers dit berichtje lezen mij daarin een voorzetje zouden willen geven, heel graag.

Een beetje laat, maar ik had d'r persoonlijk al bedankt, maar dit kaartje lag zo'n 1½ week geleden bij ons op de deurmat.
Het is van Dora. Ik vind het echt zo erg lief van d'r.
Degenen die mijn blog wat vaker lezen zullen zo ongeveer wel kunnen raden waarom ik dit kaartje kreeg.

Eens kijken wat ik nu zal gaan doen...
Dick is beneden een DVD-tje aan het kijken, dus ik zou er nog een 'scrappertje' tegenaan kunnen gooien. Aan de andere kant, nu het er op lijkt dat we het ergste van de winter achter ons hebben gelaten... misschien kan een nieuw jasje voor m'n blog ook geen kwaad.
We'll see...

Fijne dag verder.
F-autograph

19 opmerkingen:

  1. Je hebt een geweldig kaartje gemaakt voor Karen´s Doodle NL.
    Bedankt voor het meedoen.
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Jolanda, je hebt mijn lach spieren weer helemaal losgeweekt, mijn god wat ik het heerlijk om die verhalen van jou te lezen, de manier waarop je het schrijft alleen al......Geweldig !!! Je mag mij vaker biologie les geven hahaha. En wat ziet mijn oog, heb jij een kaart van Dora gehad... oooohhh ...Ikke is jaloers !!! Hm.. eens ff kijken of ik Dora ook zo gek krijg want euh... zo 1 wil ik ook wel hihihi

    Lieve groetjes van je din
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kaart meid echt super hoor en dit meen ik hoor hihi

    groetjes Gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kaartje heb je gemaakt! Leuk dat je meedoet met Karens Doodles NL!

    Renata, Doodle Princess:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een plaatje en gelijk ook weer wat wijzer geworden over zwanen geweldig!!!!Leuke dat je mee heb gedaan met de Nederlandse Karen's Doodles uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, hitsige Harry heeft je er niet van weerhouden een mooie kaart te maken! Leuk dat je meedoet met de challenge van Karen's Doodles NL.
    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige kaart!
    Vind de kleuren geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi kwam effe eens piepen omdat ik jouw kaartje zag staan op de challenge blog van Karen's Doodles NL. Je kaartje is echt goed gelukt,voor mij dan toch!Je kleurt ook prachtig!
    Ik had ook het probleem met de afmetingen voor een digi...ik doe het zo...een gewone stempel heeft een waarde tss de 7 en 9cm en rond deze afmeting pas ik mijn digi aan. Hopend je van dienst te kunnen geweest zijn :-) Heel veel liefs Celia, ohja succes met de challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk kaartje!!
    Leuk dat je meedoet met de uitdaging van Karens Doodles NL!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een scheetje geworden
    Hardstikke leuk dat je mee doet met Karen's Doodles NL

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuke kaartje heb je gemaakt!!
    En leuk dat je meedoet met Karen's Doodles NL

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda!
    ik vindt je kaartje super leuk!
    En bedankt voor de biologieles ;)
    Leuk dat je meedoet met de challenge!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel leuk kaartje Jolanda. en je blog ziet er inderdaad heerlijk fris uit zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda,

    Tjonge ;) ik heb gelijk biologie les gehad, whahah leuk.
    Nou je kaartje is ondanks dat een hele mooie geworden!!! Het is een schat van een kaart. Vind het erg leuk dat je met de challenge mee doet.
    En wat een mooie kaart heb je gekregen zeg!!

    Groetjes
    Sylvia, Karen's Doodles NL

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die foto's van de zwanen zijn echt mooi, lijkt me een prachtig gezicht!
    Je kaartje is zo enorm cute, echt te lief!
    En graag gedaan...
    je blog is heerlijk lente achtig, nu het weer nog:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Jolanda, moest wel een beetje lachen om jouw berichtje.... Moet ik deze digi-kanjer nou gaan vertellen welke afmetingen je moet aanhouden...???;-)
    Wat ik meestal doe is een afbeelding openen in word en hem daar evt. nog verkleinen of vergroten, even een proefafdrukje maken en dan het juiste papier erin. Er zijn geen vaste maten voor deze digistamps je kunt ze gebruiken zoals je wilt in iedere maat die je maar wilt!
    En ik vind de kaart die je hebt ingestuurd voor de KD Ned challenge prachtig! Je kan zien dat je "kleurles" hebt gehad...;-)
    Dat blijft toch wel moeilijk vind ik.....
    Ik vind de uitstraling van je blog geweldig, heerlijke lente uitstraling! Ook knap hoe je dat voor elkaar krijgt! Ik begin nu net door te krijgen hoe ik teskten kan maken in PSE (nou da's al heel wat voor mij!!!)
    Heb trouwens ook één van je nieuwe digi stampels gebruikt maar wel op een kaart die pas volgende week op mijn blog verschijnt (ik zal je weer even vermelden!)

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi kaartje heb je gemaakt Jolanda, en super lief van Dora!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. super kaart,leuk dat je mee doet met karen doodles NL.
    gr anja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha...zo leer je nog eens wat! We hebben een overvloed aan zwanen hier in de polder maar ook ik had geen idee... ;)

    Schatig kaartje, dit beertje is zo zoet! Leuk papier er bij en dat glitter accent op de bloemen is helemaal mijn ding! Kijk morgen naar de nieuwe uitdaging want dat is dan ook vast iets voor jou...

    Super dat je meedoet aan Karen's Doodles NL!

    Warme groet, Renata

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...