woensdag 24 maart 2010

K'sD #3 e/o Friday Sketchers #94: Celebrate Easter

Deze ronde heb ik even slim gedaan, want met het kaartje wat ik vanavond heb gemaakt sla ik twee vliegen in één klap:
- de 3e opdracht van Karen's Doodles NL challenge blog, waarvoor deze ronde geen sketch, maar een opdracht centraal staat: pasen/lente;
- de 94e sketch challenge van Friday Sketchers.
Moet ik er wel even bij vermelden dat ik Ellen me op dit idee heeft gebracht, want zelf was ik even niet zo slim.
Wat ik van dit kaartje moet denken, daar ben ik nog niet helemaal uit. Het ene moment vind ik 'm best wel leuk en het volgende heb ik zoiets van "better luck next time".
Volgende keer trouwens maar weer gewoon op de dag foto's nemen, want deze is toch ietwat aan de fletse kant.

Evenals mijn vorige met Copic bewerkte kaartjes, heb ik ook deze ronde weer wat glitter gebruikt om 'de boel' wat meer op te leuken.

'k Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Gisteren trouwens wel gelachen.
Zoals jullie misschien wel weten hebben wij twee Chihuahua's en drie Maine Coons hier in huis rondhobbelen. Als wij weg zijn, dan zetten we in de woonkamer een hekje voor het trappetje, zodat Hurricane niet heel de tijd voor het keukenraam staat te springen en te blaffen.

Tja... en dan is er Ranger, ons 'kleine' snoezige (ooit eens) katertje van iets meer dan 11 kg.. Maine Coon katers kunnen zo'n 9-12 kg. wegen, maar bij Ranger mag er toch echt wel een kilo-tje of 2 af. Hij is nl. zwaar in de zin van dik.

Terug naar het hekje...
Ranger is te log om over het hekje te springen. Het vermoeden bestaat dat Ranger het hekje dusdaning flink met z'n kop bewerkt, dat het uiteindelijk is omgevallen. Vervolgens hadden de heren Hurricane en Jazz vrij spel en zijn direct de kattenkamer ingedoken om daar alle kattenbrokjes te verorberen (da's nl. altijd het eerste wat ze proberen te doen op het moment dat zij kans zien om naar boven af te reizen). Nooit eerder waren de bakjes totaal leeg.
Vervolgens heeft Hurricane het nog een etage hoger gezocht, maar die sukkel durft de open trap niet meer af en heeft vervolgens (ik weet niet hoe lang) boven aam de trap gestaan.

Jazz is wat slimmer en gaat de open trap niet eens op, dus die kon rustig de rest van het huis doorwandelen en de post opwachten... eeeehh... de post was dan ook redelijk versnipperd te noemen. Jazz is nl. altijd een halve wilde als de post/krant door de brievenbus wordt gedaan. Een echte shredder.
Zo trof Dick het heerschap dus aan toen hij thuis kwam.
's Avonds hebben ze het met alleen wat spercibonen moeten doen. Om ze ook nog eens vlees te geven, vond ik deze ronde wel heel erg van het goede. Ach ja, laat Hurricane en Jazz maar schuiven...

Fijne avond verder.
WS-autograph

14 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel een mooie kaart hoor! En ik heb ontzettend moeten lachten om je verhaaltje over je hondjes en kat!
    Leuk dat je meedoet met Karens Doodles NL!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig verhaal Jolanda!! Ja je kan wel eens wat verwachten met zo'n zooitje ongeregeld ... LOL!
    Ik heb 1 kat van 22 en 2 hondjes in huis ... maar dwaal af.

    Je kaartje is echt prachtig!!

    Leuk dat je meedoet met Karen's Doodles Challenge NL.

    Groetjes van Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,
    Niet alleen je kaarten zijn altijd heel mooi, je verhalen zijn minstens zo leuk! Ben nu al benieuwd naar je inzending voor Karen's Doodles NL van volgende week (en naar je verhaal erbij).
    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer een prachtig kaartje gemaakt voor de uitdaging van Karen´s Doodle NL Jolanda!
    En o zo mooi ingekleurd!!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig is je kaartje Jolanda!

    Leuk dat je meedoet met Karen's Doodles NL

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja kaart is naar mijn idee helemaal leuk, en vaak is het in de avonduren wat lastiger met foto's maken, maar hij is er echt niet minder mooi om hoor.
    En je honden en katten verhaal hihi...solly...ben benieuwd, ben gek op hondjes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé Jolanda, wat een prachtige kaart! Ik ben helemaal weg van dat mooie groen! En leuk dat je me even gelinkt hebt! Wat een pracht verhaal weer, volgens mij zijn het een stelletjes banjers bij elkaar....

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker lenteachtig dat frisse groen en je digi is weer top gekleurd! Enne...zou het leven niet een stuk minder grappig/gezellig/leuk zijn zonder dat beestenspul? Ik moet elke dag minstens een keer lachen om onze Standor! Die heeft nu spierpijn trouwens en is niet vooruit te branden vandaag...gisteren TE actief geweest in en rond het Veluwemeer :D

    Super dat je meedoet op Karen's Doodles!

    Warme groet, Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schitterende kaart geworden en ik vind hem wel heel mooi , ondanks dat ie beetje flets overkomt :)

    Heerlijk verhaal over je beestenboel, klinkt me bekend allemaal hahahah

    Leuk dat je meedoet met Karen's Doodles NL

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke beestenbende heb je zeg! Leuk verhaal!
    Mooi kaartje weer!

    Groetjes Kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ow Jolanda wat heb je een lekkere beestjes zeg.

    Mooie paaskaart trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,

    Wat een pracht van een kaart heb je gemaakt zeg, schitterend om te zien!!!!!! Leuk verhaal over je hondjes en de kat ;)zo leuk om te lezen.

    Hugs
    Sylvia, Karen's Doodles NL

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super leuk kaartje,
    succes en leuk da tje mee doet aan karen doodles NL
    gr anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk kaartje naamgenoot ;-)
    Heb die van mij maar onder mijn "schuilnaam" geplaatst (LOL) anders komen ze in de war HAHA!!

    Groetjes,
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...