maandag 26 april 2010

Exclusief: een vintage workshop van Dora

Ja, exclusief mag het zeker worden genoemd, want Dora geeft normaliter geen workshops. Je zou dus kunnen stellen dat Nicole en ik zowaar een primeur te pakken hadden. Yesterday was the big day en wat heb ik er van genoten.

Eerst Nicole opgehaald en toen samen met haar naar het station gereden om Dora op te pikken. Het is altijd even aftasten als je iemand voor het eerst ziet, maar mijn beeld kwam eigenlijk wel goed overeen met hetgeen ik van Dora had. Dus dat zat allemaal wel snor.

Bij thuiskomst lieten Hurricane en Jazz zich ook even van hun meest sociale kant zien.
Nu blaffen ze altijd wel als er vreemden over de vloer komen, maar ik dacht even dat ze er in bleven. Tja... het zijn en blijven nu eenmaal Chi's.

Zowel Nicole als ik hebben een boekje gemaakt. Althans, zijn nu nog steeds bezig om een boekje te maken. Beide boekjes worden echt totaal anders en dan heb ik het niet (alleen) over het papier, maar over de vorm van het boekje an sich.

De workshop vond ik absoluut helemaal super en ik heb er echt een heleboel van opgestoken.
Voor mij is het nu een kwestie van het mezelf eigen maken. Zo is het de bedoeling dat je meer lagen gaat maken en da's iets waar ik echt heel erg aan moet wennen. Niet dat ik het niet mooi vind o.i.d., maar het is gewoon heel anders dan hetgeen ik tot dusver heb gedaan en iets waar ik (dus) niet zo snel bij stil sta. Maakt helemaal niet uit. Gaat helemaal goed komen.
Wat ook wel wennen is, is dat je het passen en meten mag wegdenken om je papiertje/lintje of whatever kaarsrecht vast te zetten. Het is net geen "kwak en plak" te noemen, maar het supernetjes moeten werken zoals bij het wat meer strakke werk te doen gebruikelijk, is nu geheel van de baan. Da's wel even schakelen kan ik melden.

Ook heeft Dora de nodige dingen uitgelegd, waarvan ik altijd zoiets had van "hoe heeft ze dat nu weer voor elkaar gekregen?". En echt... ze deed het voor en het is eigenlijk allemaal heel simpel. Het is alleen een kwestie van weten hoe.
Er is heel wat gescrapt, maar zeer zeker ook heel veel gebept en ooooohh... wat waren Nicole en ik op een gegeven moment vreselijk verbaasd over Dora om vervolgens echt vreselijk te lachen.
Houdt bij het volgende stukje even het type creaties die Dora doorgaans maakt in het achterhoofd: liefelijk, romantisch...

Op zo'n dag als gisteren wordt er natuurlijk niet alleen maar over scrappen gekletst. Er zijn natuurlijk ook nog andere dingen. Zo hadden we het op enig moment over computerspelletjes. Vertelt Dora op een gegeven moment dat ze die ietwat bloederinge spelletjes altijd leuk vindt waarin er zo'n beetje letterlijk koppen rollen. Naaaahhh... echt... ik dacht dat ik het leven liet. Dit is wel het laatste wat ik ooit bij Dora had gedacht. Geweldig!
Ons werkblad voor er een bom was ontploft. Sorry, there's no 'after' picture.

Om een uurtje of half 6 hebben we Dora weer richting station gebracht en heb ik Nicole weer thuis afgeleverd. Onderweg naar huis dacht ik wel weer verder te gaan aan m'n boekje, maar bleek ik echt zo totally afgeknoedeld dat het daar niet meer van is gekomen.

Laten we het er maar op houden dat die energie huishouding van mij niet helemaal jofel is op het moment dat ik ergens full focussed mee bezig ben.
Maar... van de week heb ik in ieder geval na een werkdag weer wat te doen. Aankomende week belooft een drukke week te worden, maar ik hoop 'm deze week nog wel af te krijgen en er wat échte foto's van te plaatsen.

Daarnaast hoop ik aan het eind van de week wat nieuwe digi's te kunnen plaatsen. Ik heb er een paar af en moet zeggen dat ik er behoorlijk enthousiast over ben. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik schat zo in dat jullie dat ook wel zullen zijn.

Dora, gisteren heb ik het je natuurlijk al verteld, maar ik kan het niet genoeg zeggen: ik vind het echt super van je dat je Nicole en mij deze workshop hebt geven. Heel erg bedankt daarvoor. Zo ook voor de tijd en energie die je er in hebt gestoken in de aanloop naar de workshop toe.

Fijne dag verder.

Toodles,
WS-autograph

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad! Ik ben benieuwd naar het reslutaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben benieuwd naar het eind resultaat.gr anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou dat klonk als een geweldige dag. super hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat ben ik jaloers. Geweldig dat je zo genoten hebt, heb je verdiend. Ik ga nog wel eens een ideetje van je pikken denk ik.
    Toodles,
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh wat ben ik benieuwd naar wat je gemaakt hebt. Je verhaal is zo enthousiast, echt geweldig !!

    Je boft maar met zo'n workshop aan huis !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verhaal en wat een dag zeg.
    Ik ben heel benieuwd wat je ervan gemaakt hebt. Zal wel weer heel mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaaf zeg! Ziet er gezellig uit en weet je, de inrichting die ik nu zo een beetje bij je zie, dat had in helemaal zo voor je in gedachten, dat je wwn witte eethoek had met die prachtige stoelen, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou dat klinkt alsof jullie vreselijk veel plezier hebben gehad! Ik ben natuurlijk zeer benieuwd naar het resultaat.....en naar je nieuwe digistamps!!!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kon niet anders dan dat het geslaagd zou zijn.:-)
    Ben heel benieuwd naar je boekje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben zo benieuwd hoe het is boekje is...helemaal af.
    Ik heb zelf ook een hele leuk dag gehad, en moest je dat nou perse vertellen van de koppenrollende spelletjes...;)

    Dank voor je lieve woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi hoi

    ik bedoelde ook niet jou hoor maar een andere Jolanda sorry voor de verwarring

    doei doei

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hee jo, dat ziet er al leuk uit en klinkt erg gezellig! ben best een beetje jaloers. zo herkenbaar wat je zegt over die lagen. dat lukt mij ook nooit, ik doe alles netjes naast elkaar...
    ben benieuwd naar t eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zeg, zo'n prive workshop. Kan me voorstellen dat jullie veel geleerd hebben van Dora.
    Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. De sneaks zien er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo,via via kwam ik op je blog je maakt mooie dingen zeg!!Ik ga je volgen,zodat ik niks kan missen.Zou het leuk vinden als je ook een keer bij mij kwam kijken.http://yvonnescrappage.blogspot.com
    Lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...