zaterdag 10 april 2010

K'sD #5: Thinking of you

OK, je kunt mij een hoop wijs maken, maar schildpadden zijn NIET groen. Waarom is het dan zo dat wanneer een turtle dient te worden ingekleurd dat de overgrote meerderheid toch voor deze kleur zal kiezen? Zelfs de "Ninja Turtles zijn groen.

Ik wilde lekker tegendraads doen en voor de 5e challenge van Karen's Doodles-NL een schildpad inkleuren waarbij de kleuren in de richting van de échte schildpadkleuren zouden komen.
Na een stuk of tig pogingen heb ik het maar opgegeven en heb ik voor mijn uitwerking van voornoemde challenge mijn schildpad... eeeeehh... ook maar een groen gemaakt. Die kwam nu eenmaal het best uit de verf.
Ennn... als we dan toch lekker tegennatuurlijk bezig zijn... die van mij heeft nog een blosje op z'n wangetje meegekregen ook.

Supplies: cardstock, (left over) papier Daisy Bucket, Cuttlebug, Spellbinders Nestabilities (Large/Small Deckled Rectangles), Martha Stewart's "Lace Heart" punch, turtle stamp Karen's Doodles, text stamp Hero Arts, Hotfix, ribbon, Glitter Glue, Copic (B00, B02,C1, E42, E43, E 44, G21, R11, R20, R22, R27, R29, R32, RV42, Y17, YG03, YG11, YG63, YG67)

Hier nog een close up om de Glitter Glue effecten wat beter te kunnen zien.

Met Copic ben ik écht flink aan het spelen geweest. Door de tip van de ene Copic over die van de andere te halen heb ik toch de kleuren goed in elkaar over kunnen laten lopen ondanks het feit dat de nummers niet tot dezelfde serie e/o kleurgroep behoren.

Inkleuren met rood ga ik proberen te mijden, want in dit geval moest er ook rood in het papier zitten. Zij die mijn blog al wat langer volgen weten het waarschijnlijk wel: rood en ik zijn geen vriendjes. Het is iedere keer weer een crime om mee te werken.

Vanochtend ben ik de dag trouwens begonnen met een wereldwonder. Voor mij tenminste; een ander doet het dagelijks.
Is het voor mij al heel erg knap als ik tot 6 uur weet door te slapen; vanochtend was het zowaar 7.50u. toen ik m'n luiken open deed. Ik wist niet wat mij overkwam. Toegegeven ik lag pas iets van kwart voor een in m'n bed, maar dan nog wandel ik doorgaans zo ergens tegen vijfen m'n bed uit, omdat ik niet kan slapen.
De tips and tricks die ik onlangs van iemand heb gekregen lijken steeds beter hun vruchten af te werpen. Ik ben er echt zoooo ontzettend blij mee. Zo het er op lijkt heb ik de nachten dat ik het met 3 tot 5 uur slaap moest stellen achter me gelaten. Nu maar hopen dat dat zo blijft...

Fijne dag verder.

Toodles,
WS-autograph

23 opmerkingen:

  1. Leuk kaart Jolanda! Mooi ingekleurd zeg!! Haha en weer een geweldig verhaal over de kleuren van de schildpad. Bij jou is het nooit alleen een kaartje laten zien maar je kunt ook weer iets leuks lezen! ik vind t helemaal leuk ;)
    Fijn dat je ook weer langer hebt geslapen!! Super!

    Liefs Kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja waterschildpadjes zijn wel groen... Dit is een heel leuk kaartje geworden! fijn dat je goed geslapen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moest net eigenlijk wel lachen toen iemand in het Dolls-forum zei dat het gezien de kleurstelling wel iets weg had van een kerstkaart.
    Daar heb ik werkelijk niet eens bij stil gestaan, maarre... ze heeft natuurlijk wel gelijk(LOL).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou groen geel rood het zal mij niks uit maken weet wel dat er heeeel veel schillende soorten zijn.super krtje,leuk dat je weer meedoetmet karen doodles nl, gr anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda, wat een prachtige kaart is het geworden! En wat een grappig verhaal over de kleuren van een schildpad.Leuk dat je meedoet met Karens Doodles NL.

    gr. Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het kleuren gaat je goed af.
    Het is echt een plaatje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke kaart weer Jolanda, en meid wat kleur jij dit prachtig in met die copics ik ben daar geen ster in hoor. Misschien ook maar eens een cursus volgen. Enne tips over meer slapen mag je mij ook doen toekomen hoor want mij nachten redden ook heel vaak niet langer dan vier a vijf uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind m erg leuk, en je hebt gelijk, ze zijn niet groen groen, maar mijn oma had een schildpad, een land schildpad, een kleintje hoor:) En die had wel een groen bruine kleur, maar echt groen kan je het niet noemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha....wat een leuk verhaal weer! Maarre....er bestaan wel groene schildpadden hoor, de meeste zijn echter bruinachtig :) Als ik een dier moet kleuren kijk ik vaak even op Google afbeeldingen. De meeste dieren komen toch in vele maten en kleuren! Trouwens hoeveel stripfiguren hebben er geen geel haar ipv blond, ook zo grappig ;)

    Enfin, deze schildpad is prachtig van kleur ;) Gezellig met dat rood wat weer prima bij het hart past, ja ik snap wel waarom Herbert bloost... Nu mijn Herbert (hubbie) zover krijgen dat ie mij een hart brengt!

    Liefs van Karen's Doodles NL!

    Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig kaartje!! Wij hebben thuis ook land en waterschildpadden en inderdaad ze zijn echt niet groen haha.. xMarley

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt een prachtige kaart gemaakt Jolanda! Je verhaal erbij is schitterend...hihi...
    Dank je wel voor het meedoen met Karen´s Doodles NL
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, Jolanda, wat een prachtig verhaal weer! Ik had van jou toch niet verwacht dat je die schildpad echt groen ging maken, toegeven; hij kleurt wel mooi bij het papier!
    Leuke kaart hoor!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig kaartje jolanda. Super schattig groen schildpadje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi jolanda

    leuk dat je ook mee doet met de karens doodles nl uitdaging.
    ik vind het een hele gezellige en mooie kaart geworden hoor ondanks dat de meeste schilpadden niet groen zijn vind ik het in een tekening toch mooier uitkomen, het is heel wat anders dan een foto natuurlijk en de meeste tekenfilms laten meestal ook een groene schildpad zien hihihihihi

    ik wens je heel veel succes

    groetjes debbie
    (gastdesigner van karendoodles nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat heb ik weer genoten van je verhaal haha. maar je kaart is super hoor

    groetjes Gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een super leuke kaart.
    en ja sommige kleuren liggen je gewoon niet,dat merk ik bij mijzelf ook.
    gr marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schatje heb je gemaakt veel succes met de challenge.

    Gr, Durvina/GD Karen Doodles

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ahhh ook zo een nachtbraker ;)
    We zien graag alles in een fantasie wereld vandaar in het groen die turtle ;)))

    gave kaart geworden heel mooi ingekleurt

    Leuk dat je meedoet met Karen's Doodles NL

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mij maakt het ook eigenlijk niet uit hoe de schildpad nu gekleurd moet worden, maar Jolan, je hebt er weer een puik werkje van gemaakt!!

    crea=groetjes van je naamgenoot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk kaartje, Jolanda. Het kleuren met de Copics gaat je goed af he! Ik moet ook maar eens een workshop volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig mooie kaart heb je gemaakt Jolanda!
    Ja ik was met vakantie en kom nu pas met mijn reactie;)

    Groetjes Gea
    Karen's Doodles NL

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik moet zeggen al is de schildpad niet groen ; )
    ik vind je kaartje prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...