donderdag 24 juni 2010

Gekke Henkie

Vandaag was eigenlijk m'n vrije dag, maar ja... Ik ben getrouwd met een man die ik doorgaans Dick noem, maar waarbij de naam Gekke Henkie (overigens niet te verwarren met hitsige Harry) veelal beter op z'n plaats zou zijn. Dick heeft me gevraagd of ik 'm vandaag naar het werk zou kunnen slingeren en dan zou hij met de fiets naar huis gaan.
Denk je in: Amsterdam (omgeving Sloterdijk)-Almere is met de auto toch een kilometertje of 50 à 55. Zelf heb ik al last van zadelpijn als ik bij de hoek van de straat ben.
Edit: Het is 'slechts' 36 km. fietsen, want je kunt hele stukken binnendoor.

Maar OK, als Dick wil fietsen en zolang ik zelf niet op 'zo'n ding' hoef te stappen vind ik het allemaal prima. Aangezien ik dan toch in de vroege ochtenduurtjes al in Amsterdam was, vond ik dat ik dan net zo goed richting Amstelveen kon doorrijden om een half dagje te gaan werken. Maakt op zich niet zoveel uit, want omdat ik vroeg altijd begin ben ik dan zo rond de klok van 10.30u./11.00u. klaar en heb ik nagenoeg de hele dag voor mezelf.

Voor mijn verjaardag had ik van m'n zus de nodige bonnen voor Pipoos gekregen en aangezien die nog altijd 'lagen te liggen' besloot ik na het werk richting Buikslotermeerplein af te reizen. Het was mijn eerste bezoek aan Pipoos en hoewel mijn zus altijd prima voor mij weet te slagen, heb ik me werkelijk het schompes moeten zoeken om iets leuks te kunnen kopen, maar het is me uiteindelijk toch gelukt en ik ben er blij mee.
Eigenlijk moest ik wel lachen, want dit kleine beetje kost toch een aardig kapitaal. Niet bepaald een goedkope winkel. Daar had ik al meerdere mensen over gehoord.

Tegen de tijd dat de zon op het dakterras stond ben ik daar overheerlijk op een ligstoel in gaan liggen dweilen. Echt heeeeerlijk! Eigenlijk dacht ik dat ik niet zo was bijgekleurd, maar nu ik even binnen zit, zie ik dat de zon toch wel goed d'r best heeft gedaan (yesss!!).

Well, that's all for now.
Gekke Henkie kan elk moment thuis komen. Eens kijken in hoeverre ik die moet opvangen (zal wel meevallen, want Dick is behoorlijk sportief).

Fijne dag verder en geniet van het mooie weer!

Toodles,
WS-autograph

11 opmerkingen:

  1. Ik heb me weer bescheurd om jouw verslag van deze dag Jolanda! Wat kan jij toch heerlijk vertellen!!!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik zou hetzelfde gedaan hebben...ik fiets alles en wil nog weleens naar de duinen fiets en crossen op mijn sportfiets...maar gewoon naar huis rijden die afstand no way!
    Toch zie ik er wel leuke spullen tussen, en ze zijn inderdaad vrij prijzig, geniet van de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig verhaal heel grappig!
    kun je geen schrijfster worden!
    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schrijf jij toch grappig Jolanda :) Leuke spulletjes heb je gekocht. Die labeltjesstans heb ik ook, heel handig dingetje. En dat blok van BG heb ik vandaag toevallig ook gekocht, mooi hé!!
    Ja, ze zijn idd wel duur, maar met bonnen valt het dan nog wel mee :)

    Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Jolanda..

    Leuke spullies ben benieuwd wat het word.
    Kan zelf ook bijna nooit slagen in hobbywinkels terwijl gek genoeg op internet altijd genoeg te vinden is.
    Was vrijdag bij Hobbyworld, nope kunnen vinden was ook maar €5.- kwijt (ach beter voor mijn portomenix) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda, ik kwam via via op jouw blog terecht en ik moet zeggen : jij kan er wat van hoor. Van mooie kaarten maken en de manier van vertellen werkelijk dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Ik ben dan ook meteen volger geworden. Mijn profielfoto staat er helaas niet bij weet ook niet hoe dat komt maar bij dit berichtje weer wel.
    Zeg de groetjes en ik kijk echt uit naar je berichtjes!
    Liefs Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, leuk verhaal.

    Wat ik je even kom vertellen?
    Weet je dat Diny Sprakel op haar blog naar jouw digistempels verwijst?
    Dat lijkt met toch een hele eer, gefeliciteerd ;-)))

    Groetjes,

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda via Diny kwam ik op jouw blog terecht. Diny had een leuke ticket stempel van je en ze linkte ons naar jouw blog leuk hé.
    Wat kan jij leuke verhalen vertellen zeg !!En wat een schitterende stempels maak jij en wij mogen die gewoon meenemen je bent fantastisch zeg.
    Bij deze heb ik er een paar gedownload en als ik ze gebruikt heb zal ik jouw blog vermelden hoor.Ben natuurlijk gelijk volger geworden.
    Nogmaals heel erg bedankt.
    Groetjes en geniet van de zon zolang het nog kan ,hier regent het namelijk aan de Zuid-Hollandse kust.

    Groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda,

    via via kwam ik op je blog terecht;
    Je maakt echt hele leuke dingen zeg. Ik ben meteen volger geworden :-).
    Ik heb wat van je digistamps gedownload en al gebruikt. Kom eens kijken als je zin hebt: http://allpaperthings.blogspot.com.

    Groetjes,
    Jolita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke spulletjes heb je gekocht bij Pipoos, dat is toch wel de moeite van het zoeken waard geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...