vrijdag 2 juli 2010

Vintage boekje

Het heeft even geduurd (een combi van vakantie, vervolgens tijdelijk even niet in de scrap mood, werk en het mooie weer), maar ik heb m'n vintage boekje waar ik aan ben begonnen tijdens de workshop van Dora vanochtend in de vroege uurtjes af gekregen.
Zeker omdat het mijn eerste vintage project is, kan ik niet anders dan zeggen dat ik erg blij ben met het restultaat.

De kleuren van het papier lagen redelijk dicht bij elkaar, waardoor ik zo nu en dan wat moeite had hoe ik bepaalde dingen nu het beste kon doen zonder dat het saai zou worden.
Van een enkele pagina heb ik nog wel zoiets als "dit is 'm nog niet helemaal".

Bij het maken van het boekje heb ik in ieder geval voor mezelf bevestigd gekregen dat ik geen ezel ben, want die stoot zichzelf geen 2x aan dezelfde steen en ik heb dat toch echt tig keer wel gedaan.

Neem nu zoiets simplistisch als een swirl, die had ik eigenlijk wat meer willen gebruiken dan ik uiteindelijk heb gedaan. Alleen ik vergat ze steeds en kwam er telkenmale pas acher op het moment dat een pagina anders te vol zou worden. Zoooo slim...
Waar ik eigelijk ook wel om moest lachen is dat het soms lijkt alsof alles er zomaar op is gesmeten en is vastgeplakt, maar neem nu maar van mij aan (en soms heb ik het echt geprobeerd hoor) ik ben niet van het kwakken en plakken. Dat kan ik simpelweg niet. Het moet bij mij allemaal kloppen. Hierdoor kon het zomaar gebeuren dat ik gewoon een uurtje of 2 alleen maar met papier aan het schuiven was en ik bij mezelf zoiets had van "ga je nog wat vastplakken of hoe zit het?!". Gôh, het zal me toch een keertje overkomen dat ik het mezelf makkelijk maak (lijkt me ook wel eens wat).
Waar ik mij deze ronde nog niet mee bezig heb gehouden is journaling. Achter op de tags staat wel iets, maar da's eigenlijk niet meer dan hetgeen met doorgaans in een gewoon fotoalbum vermeld en stelt eigenlijk niet veel voor. Journaling is wel iets waar ik een volgende keer wat meer op zal gaan letten.

De groene steen ik op de voorlaatste pagina heb gebruikt heb ik al heel wat keertjes tevoorschijn gehaald. Waarom weet ik niet, maar vanaf het aller begin vond ik dat-ie erbij hoorde. Hij mocht alleen niet zo prominent aanwezig zijn en da's me op de voorlaatste pagina uiteindelijk toch aardig gelukt.
Supplies: vnl. gebruikt Graphic 45's "Le Romantique Collection", text stamps op één na allemaal eigen fabricaat, stamp muziek en tekst van Artemio e.a..

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het maken van dergelijke boekjes echt heel erg leuk vond om te doen. In de toekomst zullen er vast meer volgen.

Voor zover je materiële zaken van de dood kunt redden, heb ik vanmiddag de door mij bij Scrapshop Rosa bestelde spullen toch echt van een gewisse dood gered. Ik stond in de keuken op het moment dat de postbode er aan kwam en had daar eigenlijk niets van in de gaten totdat de altijd zo verlegen Jazz in een ware killer veranderde, opsprong en uitgerekend de enveloppe met m'n scrapspulletjes te pakken had en echt als een wilde met z'n kop aan het schudden was om 'z'n prooi' te verscheuren.
Het is gelukkig goed afgelopen. Doggie en scrapspullen leven nog en zijn volledig in tact.
Van de week heb ik twee keer een bestelling bij Scrapshop Rosa geplaatst, want Mientje was in eerste instantie zo slim geweest om een verkeerde stempel te bestellen. De foto geeft derhalve de totale bestelling weer.

Ook van de week het nodige bloemenspul binnengekregen. Ik had me in eerste instantie toch een waslijst in bestelling staan. Om die wat tot normale proporties terug te brengen heb ik besloten om eerst maar de kleuren roze en ivory te bestellen. De volgende keer weer een andere kleur en zo gaan we vrolijk verder tot ik ooit denk genoeg bloemen te hebben.

Dick had het vandaag weer op z'n fietsklieren (deze keer 'even' naar Nederhorst den Berg).
Op de terugweg werd hij nagenoeg letterlijk geschept door een minicar (je weet wel, zo'n soort van brommer in de vorm van een auto-tje). Hij vertelde me dat z'n achterwiel al los van de grond kwam en hij ter nauwernood op tijd tot stilstand kwam. Het scheelde letterlijk maar iets van 10/15 cm.. Het mooiste was nog dat de bestuurder van de minicar Dick voorrang had moeten verlenen, dat dus duidelijk niet had gedaan en Dick er op aansprak dat hij tijdig had moeten stoppen/afremmen.
Lang leve het mogen rijden in die dingen zonder rijbewijs. Tja... en dat in combinatie met gebrek aan inzicht is echt heel gevaarlijk. Laten we het er verder maar op houden dat ik al lang blij ben dat Dick het er zonder kleerscheuren van af heeft gebracht.

Nou, weer genoeg gebept van mijn kant.
Eigenlijk moet ik ook wel lachen om mezelf. Er was eens een tijd dat ik zoiets had van "Waarom zou ik een blog beginnen?! Ik zou niet weten wat ik er op moet zetten", maar die epistels van mij worden steeds langer. Het ergste is nog... zonder enige moeite, hè!

Ik ga nog even lekker op het waterterras zitten en van het mooie weer genieten.
Fijne avond!

Toodles,
WS-autograph

23 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig boekje is het geworden nu het helemaal af is. Ik ben er jaloers op. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch nu een reactie van mij...ik ben namelijk sprakeloos...dit is zo enorm mooi geworden, en dan is de tijd die je erin gestoken hebt ook zeker meer dan waard geweest.
    Ik heb alle foto's per stuk bekeken en vergroot, wow Jolanda, zo enorm mooi...Een tien met een griffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch Jolanda, wat is dit een prachtig boekje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt geweldig Jolanda ! Je hebt jezelf overtroffen :-) Je moet dit echt vaker gaan doen joh, deze stijl past ook wel bij jou dacht ik zo, haha.
    Leuke spullies heb je gescoord zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, Jolanda, ik vind je boekje echt prachtig geworden! Er staan trouwens ook leuke foto's in en een aantal hele mooie van jou. Je hebt het vintage echt in de vingers! Ik ben nu al benieuwd naar je volgende creaties!

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, het boekje is echt heel mooi geworden. prachtige details. En je hebt me geinspireerd, wat een leuk idee om van touw een swirl te maken. En ik moet toch eens van dat jute gaan aanschaffen.
    En blijf maar schrijven hoor, je hebt een leuke schrijfstijl.
    Heb ook wel genoten van het verhaal dat de post en hond nog leven, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jee, wat een gaaf boekje zeg! helemaal super! ennuh, leuk he met Dora? een lieverd is het!

    xx Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! Het heeft dan misschien lang geduurd maar het resultaat is er dan ook naar. Ik ben er helemaal weg van. PRACHTIG!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt schitterend Jolanda bladzij voor bladzij.
    Ben benieuwd naar je volgend boekje.

    X Esterina.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een schitterend boekje heb je gemaakt, Dora heeft je wel gelijk de kneepjes van vintage goed bijgebracht. Ben benieuwd naar het volgende vintage dat je gaat maken.

    Groetjes,
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb er maar een woord voor: WOW!!!!
    Je hebt duidelijk een heleboel geleerd van Dora want je hebt er een kunstwerk van gemaakt!!
    Groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super de Super Jolanda....wat is het boekje prachtig geworden, erge mooie details en foto's, er is heel wat te zien....helemaal geweldig dus en helemaal mijn smaak.
    Leuke workshop trouwens.
    Maar ja, dat kan je van Doortje verwachten.....

    lieve groet Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind je boekje echt prachtig geworden jolanda en is zo leuk papier heb je gebruikt gr tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou nou meid wat heb jij je best gedaan ik kijk mijn ogen uit en word bijna jaloers op jouw beeldschoone boekje!!
    Je bent een kei in vintage trouwens ook met je verhalen, hihi!!

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wouwwwwwwwwwwwwwwwwww wat een mooi boekje heb je gemaakt
    ik vind hem toppie geworden


    groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Jolanda,

    Ik was op zoek naar free digistamps en kwam al surfende op jouw blog terecht. Erg leuke digistamps heb je en ik heb er dan ook een flink aantal gelift. Als ik ze ga gebruiken en publiceren zal ik je blog linken.
    Van Dora was ik al langere tijd fan en je hebt een hele mooie creatie gemaakt. Weet je zeker dat het je eerste "vintage" is?! Prachtig.

    hartelijke groeten, Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, its gorgeous. Beautifully embellished!
    Clairex

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi,
    Wat heb je toch weer een mooi boekje gemaakt.
    Echt prachtig.

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jolanda, wat een prachtig boekje. Dat zal erg veel tijd gekost hebben, maar het resultaat mag er zijn.
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, dit prachtige vintage boekje heb ik even gemist geloof ik! Wat een super scrapwerk zie ik hier zeg! En weer genoeg mooie scrap spulletjes om nog veel meer van dat prachtigs te maken!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...