zondag 29 augustus 2010

Ancient

In het halletje hebben Dick en ik wat van die gipstegels hangen met een heel oude look. Het leek me leuk om daar wat foto's van te maken en die te verwerken in een bloglayout.

Ooooohh... wat ben ik aan het etteren geweest met deze nieuwe blog layout, zeg. Volgens mij ben ik echt meer dan 6 uur bezig geweest voor zoiets simplistisch. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik weliswaar een "minima" template gebruik, maar dat ik de HTML-code dusdanig heb aangepast dat er van de oorspronkelijke template weinig over is en ik de layout zoals ik 'm oorsponkelijk had gepland niet kan plaatsen (in ieder geval niet met mijn zeer beperkte HTML-kennis).
Het mooiste van alles is nog dat ik niet eens tevreden ben met het eindresultaat, want zoals het er nu voor staat ben ik alleen zeer content met de banner. De overgang van beide zijkanten vind ik niet al te denderend (de harde lijn die er in zit, krijg ik niet weg) en waar ik werkelijk geen rekening mee heb gehouden... De kleuren van de tekst op m'n blog die ik heb aangepast op die van m'n layout, zijn toch ietwat boring te noemen.
Tuurlijk had ik de layout ook een totaal andere kleur kunnen geven, maar dan is het 'oude' er zo snel van af en dus ging die vlieger niet op. Dusss... hoe lang dit hier op m'n blog staat valt nog te bezien...

Afgelopen vrijdag heb ik Dora eens nagedaan en heb ik eens gaan struinen in een kringloop winkel. Op zo'n 5 auto-minuten van ons huis is er eentje.
Laat ik vooral eerst even voorop stellen, dat het heel goed is dat dergelijke winkels er zijn, maar... oooooohh, wat heb ik lopen griezelen, zeg.
Eerstens hangt er een heel viezige muffe geur (dat raad je de koekoek met al die oude meubels), daarvan had ik al zoiets van "bbrrrr". Uiteindelijk zag ik wat snuisterijen staan (flesjes e.d.) en ben daar op af gegaan. Op een gegeven moment trof ik een leuke karaf aan. Ik tilde 'm op om het prijsstickertje te zoeken en toen bleek er een hele dot haar aan een plakbandje aan vast te zitten. Naaaaaahh... mij kon je op dat moment echt wegdragen. Leuk of niet, maar de karaf heb ik snel teruggezet.
Vervolgens nog even verder gekeken en een andere leuke (haarloze) karaf aangetroffen en nog een tweetal flesjes waar ik wel iets mee kon (deze hebben inmiddels al een rondje vaatwasser gehad).

Eigenlijk wilde ik ook nog bij de kanten kleedjes kijken, maar dit had ik nog niet gevonden. Uiteindelijk heb ik iemand aangeschoten en gevraagd of ze misschien van "die kanten trutkleedjes" hebben. Daar moest ze eigenlijk wel om lachen, maar zeker weten of dergelijke kleedjes hadden, wist ze niet. Ik werd naar beneden verwezen. Als ze het al zouden hebben, dan zou het bij/in de buurt van de kleding moeten liggen.
Toen ik tussen de kledingrekken doorliep, wist ik eigenlijk al helemaal niet meer hoe ik het had en op het moment dat ik naar oude BH's keek, lukte het me wederom niet om m'n gezicht in de plooi te houden. Ik heb mij toen maar snel omgedraaid en heb mij kleedjesloos richting kassa begeven. Onderweg daar naar toe trof ik nog een grappig klein ovaal koffertje aan dat je echt heel leuk kunt alteren, dus die heb ik ook meegenomen.

Als je écht goed gaat struinen kun je volgens mij best wel geinige dingen weghalen bij zo'n kringloop winkel. Je moet alleen niet zoals ik in elkaar zitten: zo iemand die overal al snel vies van is (ja, ik weet dat ik daar heel erg in ben, maar het is nu eenmaal niet anders).

Of er vandaag nog iets van scrappen terecht gaat komen is een tweede, want Dick's vader is jarig en hoewel we niet lang zullen blijven (Dick's moeder is afgelopen vrijdag thuisgekomen en herstellende van een niet bepaald lichte operatie), heb ik echt geen idee hoe laat we weggaan e.d..

Dusse... see me when you do en maak er een lekker dagje van.

Toodles,
Photobucket

10 opmerkingen:

  1. zo wat een heerlijk verhaal heb je er weer neer gezet , leuk om te lezen ik kan me je griebels voorstellen van de kringloop maar daar moet je even door heen kijken denk ik, je houdt er dan hele leuke spulletjes aan over hoor , bij ons op de club is er een lid die heeft er zo een oog voor , wat die allemaal met die dingen doet , geweldig maar ok je blog ziet er goed uit alleen......wil ik alles kunnen zien moet ik mijn beeld scherm op 50% zetten ( heb geen breedbeeld monitor) hihihih
    misschien heb je iets aan het programma photoscape? te downloaden ook in het nederlands daar kun je hele leuke dingen in doen hoor met je foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er mooi uit hoor zo je blog..en kringloppwinkels..tja je hebt kringloopwinkels en kringloopwinkels..wij hebben er hier een die is ook zo vies..brrr daarbenik gauw weer weg gegaan.
    nou ben ik zowizo niet zo'n kringloop en tweedehandsfan wat heel veel dingen betreft..hoor..Ik moet weten bij wie het vandaan komt en diegene ook een beetje kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig hoe jij het weer verslaat je exursie naar de kringloopwinkel. Ben er zelf ook nog nooit geweest maar denk dat ik toch eens een keer moet gaan , in overal en kaplaarzen als ik het zo lees! En daarna lekker steriliseren in de afwas machine

    Ben benieuwd naar je creaties die je met je gescoorde spullen gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verhaal weer Jolanda!
    Ik vind je bloglayout er heel leuk uitzien... (Ik heb nog altijd error staan omdat zo'n standaard site waar ik die van mij vandaan had er mee gestopt is, hihi. Maar ik ben ook niet zo handig met die dingen)
    Hahaha ik zie het wel voor me hoor.. Griezelen in de kringloop.
    Zo ben ik laatst op de rommelmarkt geweest...brrr ben thuis meteen onder de douche gesprongen... Voelde me ook helemaal vies, hihi

    Groetjes Kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je banner is prachtig en die lijnen aan de zijkant...ja, dat heb ik zelf ook al eens gehad en als je dat zelf niet mooi vind...ga je er uiteindlijk toch iets anders voor verzinnen! Gelukkig schrijf je zo leuk, dat die lijnen mij al snel niet meer stoorden.....
    En nog een tip: pimp gewoon een schone, nieuwe karaf van Xenos ofzo, haha. Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahahahah ik heb heerlijk van je verhaal zitten genieten! ik ben al net zo'n muts als jij! ieuw al die vieze meuk van een ander............ en je blog vind ik mooi hoor, creabea bezig geweest. je bent handiger dan ik in ieder geval! xxx ilonk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda !
    wat een geweldige kaarten en freebies heb je hierop staan !! Heb me gelijk volger gemaakt. Als je wil, mag je steeds even buurten op mijn 1 maand oude blog
    http://martinaskaartjes.blogspot.com/
    Nog creatieve groetjes,
    martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zie je bijna rondlopen en gekke gezichten trekken Jolan! hihihi, moet je toch niet aan denken, dragen van iemand anders haar bh?? ieuw hahaha
    je layout van je blog ziet er wat mij betreft prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. even een tussenstop maken op je blog met de trein, mooie nieuwe look heeft je blog

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, ik heb even op je blog rond gekeken. Leuke kaartjes maak je zeg!! Je banner ziet er in mijn ogen geweldig uit, zelf ben ik daar niet zo goed in. Wat een verhaal over de kringloop hahaha. Zelf ga ik zo af en toe eens struinen maar hier bij de kringloop is het redelijk schoon. Gelukkig!!! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...