vrijdag 13 augustus 2010

Treasure chest

Ik weet het nu al: ons volgende huis (wanneer die er ook moge komen) heeft twee badkamers. Een 'gewone' en de andere daar wordt m'n scrapkamer in gemaakt.
Voor het maken van dit schatkistje ben ik met boekbinderslijm in de weer geweest. Het plakt goed hoor, maar wat een bende. Denk je dan eens in dat ik een hekel heb aan vieze handen en je zult je ongetwijfeld erbij kunnen voorstellen dat ik heel wat keertjes heen heen en weer heb gelopen tussen m'n scrapkamertje en de badkamer.

Het maken van een treasure chest stond al een tijdje op m'n verlanglijstje. Om het daar niet nog langer te laten staan ben ik er maar eens mee van start gegaan; anders komt het er nooit van.
Supplies: cardstock, Graphic's 45 "Le' Romantique", Fiskars' "Threading Water" punch, digi stamp made by myself, lace, pearls, flowers, skeleton leaf.

De chest is echt helemaal "from scrap" gemaakt. Hier en daar was het wel even pielen, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn. Van de binnenkant heb ik geen goede foto kunnen maken, maar die is volledig beplakt met het groene rozenpapier uit dezelfde papierlijn.
Ik heb overigens nog wel even in dubio gestaan of ik deze lijn nu wel of niet zou gebruiken, maar uiteindelijk heb ik besloten er goed aan te doen hier wel voor te kiezen. Het kistje dat ik onlangs heb gealtered heb ik nl. op m'n kaptafel gezet (en gebruik ik voor m'n oorbelletjes) en aangezien ik deze treasure box ook op m'n kaptafel kwijt wil, vond ik het de enige juiste keuze.

Eens kijken of er nog iets in blog- e/o forumland te beleven is, want daar ben ik nog niet/nauwelijks geweest vandaag.

Alvast een fijne avond en een prettig weekend gewenst.

Toodles,
WS-autograph

13 opmerkingen:

  1. Wat ontzetttend mooi Jolanda! Zal wel een werk geweest zijn. Wat is het voordeel van boekbinderslijm?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooohh wat een rotzooi met die boekbinderslijm Jolanda... Ik loop ook altijd heel wat keren naar de keuken voor mijn handen te wassen... en nog zit ik savonds de lijm van mijn nagels te plukken...
    Maarre even genoeg over vieze vingers ;)
    Errug mooi doosje heb je gemaakt. Ik ben ook helemaal in 2 vintage.. heel erg leuk om te doen en bij jou haal ik weer lekker inspiratie op ;)

    Groetjes Kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem prachtig!!
    En wat de lijmbetreft ..Ik begrijp helemaal wat je bedoeld ..daarom werk ik ook nooit met lijm. Wel plakstiften of eens een kleindotje tacky glue maar verder brrr bende

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, wat een beauty! geloof zeker dat t een gepiel was, maar t resultaat is er naar hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige schatkist!
    Het is een beauty!
    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jolanda.....wat heb je dit mooi gemaakt meis...echt een pronkstuk.

    Ja ik zie het voor mij...je handen onder de boekbinderslijm...maar je hebt er dan ook iets moois aan over gehouden, dus de moeite waard om te kliederen, toch?

    Ik ben helemaal verliefd op jouw stijl, super.

    lieve groet Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een schitterend kistje heb je gemaakt Jolanda, wat zal dat prachtig staan op je kaptafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woauw schitterend is het geworden, heb je dit uit het hoofd gedaan? Ik heb een tijdje geleden een kleintje gemaakt om wat eurotjes in te stoppen als kado voor een 12jarige jongen...maar dit is echt super mooi!!!
    Goed gedaan!
    Veel liefs,Celia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is toch werkelijk een beauty!!!!
    Boekbinderslijm is vreselijk om mee te werken maar.....plakt als de beste!
    Schitterend meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend mooi geworden, heel romantisch. Dat is het geklieder zeker waard geweest. Dit zal prachtig staan op je kaptafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit wil ik ook nog maken, zo gaaf en een prachtige uitwerking, echt sprakenloos mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi hoi,

    Ooooh wat heb je dat mooi gemaakt zeg, prachtig!!!!

    gr. Arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow! wat leuk zeg!!
    Je wordt steeds creativer leuk om te zien en ook nog eens leuk hoe je die leuke woordjes ertussen plakt hahahaha :)
    Veel stoei plezier met Upc, eruit die handel zou ik zeggen ;)
    Xx Nadine xX

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...