zondag 19 september 2010

When things go wrong...

Nee, niets aan het handje.
De titel geeft simpelweg niet meer dan (een deel van) de tekst op de tag weer.

Afgelopen paar dagen heb ik niet helemaal jofel in m'n vel gezeten. Niets wereldschokkends, hoor. Gewoon een soort van verkoudheid die niet goed doorkwam, maar waardoor ik me nu ook weer niet bepaald prettig voelde.

Gisteren m'n bureaublad in m'n scrapkamer een beetje opgeruimd. In ieder geval voldoende om weer een beetje te kunnen scrappen, zonder over de bergen troep te uit te kijken.

Vanochtend in de vroege uurtjes weer eens met Copic in de weer geweest. Voor mij altijd weer even moeilijk als je daar een tijdje niets mee hebt gedaan.Eigenlijk moet ik dat ook gewoon wat meer bijhouden. Maar ja, tijd, hè...
Verder ben ik wat aan het uitproberen geweest met UTEE. Voor velen al heel lang bekend, maar voor mij volkomen nieuw.
Supplies:  cardstock, Basic Grey's 6x6 paper pad "Eva", Copic: E33, E35, E37, E51, E53, R20, R32, RV000, RV10, V000, V12, V15, V91, V95, W0, YG03, YG06, YG11, YG17, YG63, YG67, Martha Stewart's "Doily Lace", "Frond" and "Branch" punch, tag punch by EK Success, lace, Spellbinders Nestabillities "Oval" and "Scalloped Oval", Sarah Kay stamp, text stamp made by me, UTEE, flowers bij Prima Marketing and Wild Orchid Crafts, Perlen Pen.

Hier nog wat details:
Deze gecrackeleerde UTEE techniek heb ik echt niet van mezelf (I wish), maar van Marga. Die heeft een tutorial hiervan op haar blog geplaatst. Het is op zich heel simpel om te doen en het heeft een leuk effect, vind ik. Ik zal deze techniek dan ook zeer zeker vaker gaan toepassen.
Over het kaartje zelf ben ik ook heel tevreden.

Afgelopen vrijdag ben ik zowaar wederom in een kringloopwinkel beland. Eigenlijk heel spontaan, want ik wist niet dat die winkel daar zat.
Onlangs heb ik een bril gekocht in Weesp en na een week of 4 à 5 moest ik terugkomen voor een soort van check. Het was deze ronde nogal druk met auto's en zodoende moest ik m'n auto ietwat verder weg zetten. Onderweg naar de opticiën zag ik ineens een kringloopwinkel zitten. Aangezien deze er van buiten bezien er beter uit zag dan die in Almere, besloot ik op de terugweg toch maar weer een poging te wagen.
Het eerste dat mij opviel was dat het er niet zo'n viezige geur hing. Op zich al een verademing. Ook was het er niet zo smoezelig. Voor mij dus goed genoeg om even rond te kijken.

Deze ronde ben ik thuis gekomen met een zelfde flesje/karafje als ik in de andere kringloopwinkel had aangetroffen, een soort van rieten dienblaadje en een picknic mand waarvan de deksel aan weerzijden kan worden opgemaakt.
Het rietenspul krijgt sowieso eerst nog een roomwit verfbad. Het dienblaadje denk ik voor m'n bloemetjes te gaan gebruiken. Daar moet ik overigens nog wel even goed over nadenken, want de kans is zeer wel aanwezig dat Homeboy er met m'n roosjes vandoor gaat.
Voor de mand moet ik nog een bestemming bedenken.

Well, ik geloof dat ik wel weer genoeg heb gebept. Misschien later op de dag nog een kaartje, maar ik beloof niets.

In ieder geval allemaal een fijne zondag gewenst.

Toodles,
Photobucket

14 opmerkingen:

  1. Ik vind je kaart zeer geslaagd hoor!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooie kaart Jolan! Leuk spul hè dat craquelé :)
    Wat heb je gave spulletjes gescoord bij de kringloop, hier hebben ze over het algemeen echt alleen maar oude troep, maar jij bent echt goed geslaagd zeg!
    Beterschap nog hoor, ik hoop dat je snel van het gekwakkel met je verkoudheid af bent.
    Fijne zondag nog!
    xx Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige kaart!
    Hoop dat je je snel weer wat beter voelt, beterschap!

    xoxo,
    Ylona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een supermooie kaart en dat craquen, neen heb ik ook nog nooit gedaan hoor! Leuk he, dat shoppen in 2de hands spullen,heb ik ook vaak als ik van de rommelmarkt terugkom !! Zeker de moeite, maar even tijd nemen om te zoeken en er zit heus wel iets tussen dat leuk is om mee te nemen ...
    groetjes, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gos meis wat een beeldige kaart weer pffff erg mooi!!
    Wat kan je jezelf in de weg lopen he als de verkoudheid niet goed doorzet hier loopt er ook een bah heb nergens zin in!!
    Maar je aankopen in de kringloop zijn super daar kan een mens weer gelukkig van worden!

    Beterschap hoor!!

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende kaart Jolanda!!
    Fijne zondag :)
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kaartje heb gemaakt. Zo te zien ben je ook goed geslaagd in de kringloopwinkel.
    Veel beterschap in ieder geval..!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk zo'n kringloopwinkel. En je kaartje is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super kaartje Yolanda en een leuke score in de kringloopwinkel.
    Misschien helpt die bril om ze beter te kunnen vinden....

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk vintage kaartje! Ik stik van de verschillende kleuren UTEE maar heb er nog weinig mee gedaan. Moet ik toch weer eens doen.
    liefs
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik loop giga achter en ben met een inhaalslag wat bloghoppen betreft bezigg. Dat craquele is zeker leuk!! is alweer een tijdje terug dat ik dat heb gedaan. je ziet het weer steeds meer terug komen .Leuk!!
    je kaart is prachtig en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jolanda ... wat een prachtige kaart heb je gemaakt! De tekst is ook mooi erop. Enne ... die spulletjes van de kringloopwinkel zijn ook helemaal toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend mooie kaart heb je gemaakt! Ik vind je craquelee echt heel goed gelukt. Bij mij gaat het nog niet naar het zin.
    Wat een leuke spullies heb je bij de kringloop vandaag, bij ons vind ik eigenlijk nooit echt bijzondere dingen.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi effect met dat Utee; ik heb 't ook gekocht en hoop een dezer dagen tijd te hebben om het te gaan gebruiken ;-)) Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...