zondag 12 september 2010

You're one in a Million

Afgelopen twee weken ben ik naast m'n werk vnl. te vinden geweest in een van m'n Harry Potter boeken. Ja, ik weet het, niet bepaald literair (daar ben ik ook helemaal niet van), maar wel zalig op te lezen.

Eerverleden week donderdagavond werd ik geconfronteerd met een van mijn niet al te slimme momenten.
Jazz, zoals bekend een van onze twee Chihuahua's, is echt een super lief beestje er zit ook helemaal geen kwaad in. Zo nu en dan komt echter zijn alter ego even om het hoekje kijken en dat is alleen op de momenten dat er 'iets' door de brievenbus wordt gedaan. Echt, dat zijn de momenten dat hij echt z'n mooiste "sit" laat zien, in afwachting van het moment dat hij de boel echt kan verscheuren. Zo ook afgelopen donderdag toen de bezorger van de dagelijkse sufferdjes op het pad richting voordeur liep.

In plaats dat slimme Mientje nu tegen Jazz "stay" zegt of 'm desnoods wegstuurt, heb ik echt niets gezegd en wilde de krant wegpakken nog voordat Jazz 'm te pakken zou krijgen. Ik was slechts een fractie van een seconde eerder bij de krant dan Jazz, maar direct daarop volgde wel een paar tanden die in m'n vingers werden geperforeerd.
Tja, m'n eigen schuld, dus ik heb Jazz ook niet gestraft.

Aangezien met name m'n ringvinger behoorlijk was doorboord (ook Chi's hebben hoektanden en hij heeft er natuurlijk ook nog even aan/in gehangen) en het mij sowieso niet onverstandig leek, heb ik de volgende dag een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een tetanus injectie.
Wat een verwennerij, zeg. Ik kreeg er twee en ook nog eens niet in m'n arm. Toen ik twee tellen later in de auto ging zitten deed het gewoon pijn (het vaccin werd nl. rechtstreeks in een spier gespoten). Eenmaal thuis heb ik m'n spijkerbroek direct verruild voor een joggingbroek. De volgende ochtend was ik in ieder geval weer pijnvrij.
Volgende maand mag ik weer richting huisarts voor een soortgelijke verwennerij, maar dan 1 injectie en 5 maanden later sluit ik het feestje écht af met de laatste injectie en kan ik er weer 15 jaar tegen.

Vorige week zaterdag hebben we nieuwe matrassen gekocht. Echt hoor, ze liggen heerlijk, maar da's toch heel wat anders dan er op slapen. Wat een ramp zeg. Zonder te overdrijven, maar ik heb letterlijk een week nauwelijks geslapen en ik kan melden dat je dat toch behoorlijk op breekt.
Afgelopen nacht voor mij doen goed door weten te halen. Tja, en als ik dan zeg dat ik het dan over 05.30u. heb, weet ik dat er genoeg mensen zijn die op hun voorhoofd wijzen. Maar uitslapen is nu eenmaal nooit mijn sterkte punt geweest. Als ik een keer om 06.30u. wakker word, ben ik al helemaal trots op mezelf.

Al met al bevatte al het vorenstaande voldoende ingrediënten voor mij om niet voldoende (zeg maar rustig "geen") scrap mojo te hebben. Ik heb toch heel wat keertjes achter m'n bureautje gezeten om eens een poging te wagen, maar behalve een stuk cardstock uitsnijden en dubbelvouwen ben ik niet gekomen.

Zojuist heb ik weer een poging gewaagd en zowaar... er kwam een kaartje uit m'n handen. Ik zal net direct zeggen dat het een toppertje is, maar ik vind 'm toch wel leuk geworden.
Supplies: cardstock, Graphic 45's "Le Romantique", Cuttlebug's "D'vine Swirl", stamp by Melissa Frances, Perlen-Pen, flowers, lace, internet pictures.

Ennn... nog even voor wat details...

Voor sommigen misschien ietwat aan de vroege kant, maar m'n zusje loopt al twee weken in m'n nek te hijgen voor onze Xmas lists, dus daar zal ik vandaag maar eens een begin aan gaan maken. Eerst eens kijken of ik mijn lijstje van vorig jaar nog heb. Misschien staat daar nog wat op. Sowieso de nodige scrapspullen, want da's altijd leuk.
Maarre... eerst m'n boek uit lezen en daarna m'n hersencellen laten werken over m'n lijstje.

Fijne zondag verder!

Toodles,
Photobucket

16 opmerkingen:

  1. Ai, dat moet niet lekker aanvoelen zo'n hondenbeet! Misschien nog een gelukje bij een ongelukje dat het een klein hondje was met kleine tandjes????? ;-)))
    Sterkte met de volgende prikken....
    Je kaartje is prachtig geworden!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi kaartje heb je gemaakt. mooie kleuren.
    die tandjes zullen wel scherp geweest zijn. sterkte met de prikken.
    groetjes miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie elegante kaart !!
    En eh.... tandjes van je hondje... da's natuurlijk ni zo prettig he ? Gelukkig is onze oude loebas niet zo 'paper minded' en laat ie alles de boel de boel. Rustig beest dus... gelukkig mar !
    Nog veel leesplezier !
    groetjes uit het regenachtige belgie,
    martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind hem heel leuk..toch best wel een toppertje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het toch wel een stijlvolle vintage kaart geworden hoor!
    Wat een ellende zulke prikken. Ik heb dat volgens mij in een DTP prik gehad, kan me niks herinneren over in een spier.........au...wil er niet eens aan denken!
    06.30? uitslapen? Ik wou dat ik dat had, ben soms dat bed niet uit te branden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk herstel je goed van het ongelukje. Soms duurt het ook even voor je gewend bent aan een nieuw matras. Komt vanaf...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een schattig kaartje! beetje jammer van je vingers en je bil ;-)
    ging dat wel gehandicapt scrappen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooie kaart hoor! Gelukkig heb je ook weer wat beter geslapen!
    Sterkte nog met de rest van de prikken.
    xx Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verhaal! Geen wonder dat je inspiratie een beetje op is. Komt vanzelf weer.
    Dit kaartje is in ieder geval leuk!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meid wat een verhaal brrrrrr die injecties zijn zo pijnlijk!!!
    Maar....ondanks je zere vinger heb je wel een heel mooi kaartje onder je handen vandaan laten komen!

    Beterschap!

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou Jolan,ik vind hem weer schitterend,verleren doe jij het toch niet,want er is volgens mij niet eén creatie die niet mooi is van jouw.Ja en van die ongelukjes,daar lopen we jammer genoeg allemaal wel eens tegen aan.Mijn rottweiler wil ook altijd met m'n handen spelen,was die als pup gewend,maar ik kan je vertellen dat het nu niet meer zo prettig aanvoelt....die tanden.
    Groetjes Juanita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kaart, Jolanda! Enne ... hoe is het nu eigenlijk met je vinger?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig kaartje heb je gemaakt! En die Harry Potter boeken heb ik ook, ze zijn leuk he?
    Groetjes,
    Mariëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart Jolanda, heb je alles gestempeld?

    Eigenlijk zou je moeten proefslapen voor je een matras koopt, hopelijk went het.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...