donderdag 9 juni 2011

Call me Bobina Ross

Deze ronde zowaar geen scrapwerk, maar een schilderij en nog van mij hand ook.
Onder de noemer "hospitality" zijn mijn schadecollega's en ik samen met een aantal makelaars (= in verzekeringen, dus geen o.g.) naar een Bob Ross workshop geweest in Amsterdam-Noord.

Mijn tekenkunsten zijn (op wat natekenwerk na dan) werkelijk niet om aan te zien. Een simplistisch visje is doorgaans nog wel duidelijk herkenbaar, maar daarna houdt het eigenlijk wel op. Laat staan wat ik ervan zou brouwen op het moment dat ik met een kwast in m'n handen sta. Ook niet zo vreemd dat ik er eigenlijk vanuit ging dat ik met een gedrocht van een 'kunstwerk' huiswaarts zou keren.
Zat ik daar even mooi naast!

Er werd klassikaal letterlijk stap voor stap uitgelegd wat te doen en (niet minder belangrijk) hoe dat te doen.
We hebben dan ook allemaal (zo ongeveer) hetzelfde schilderij gemaakt en echt... een lelijk schilderij zat er simpelweg niet tussen.
Tuurlijk, het hoeft niet per se jouw smaak te zijn, maar da's weer een ander verhaal.

Anyway, dit is dus wat ik ervan het gebakken...


Niet slecht toch?!
Moet ik wel even bij vermelden dat ik bij het maken van de bergen alsmede de daarop liggende sneeuw ietwat hulp heb gehad, want dat vond ik echt nergens op lijken. Maarre... niet verder vertellen, hè. Dat hoeft niemand verder te weten.

En hier een aantal uitwerkingen van mijn buren...


Aangezien we met olieverf hebben gewerkt en deze pas écht droog is na ongeveer een week (!!), kregen we de schilderijen mee in een voor ons scrappers meer dan bekende pizzadoos.

Na de workshop zijn we met z'n allen wat gaan eten in de IJkantine en uiteindelijk ben ik huiswaarts gereden. Onderweg nog even met Dick gebeld: "Ja, met Bobina...".

Dick, die wel bekend is met mijn non-tekentalent, was echt verbaasd wat hij zag en heeft mij wel drie keer gevraagd of ik het écht zelf had gemaakt ("Ja, Dick. Je bent nu eenmaal Bobina Ross of je bent het niet, hè).

Al met al was het een zeer leuke en gezellig middag met voor iedereen een leuk creatief aandenken.
Zo'n Bob Ross workshop is echt een absolute aanrader. Misschien dat ik er nog wel eens een ga volgen, maar dat zien we dan wel weer.

Fijne dag allemaal.

Toodles,
Jolanda

12 opmerkingen:

  1. aha verborgen talent! ik vind het een super schilderij geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat prachtig zeg! Je hebt inderdaad talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bobina uhmm... jolanda ;)

    Nee ik kan niet geloven dat je geen tekenkunsten bezit als ik naar dit schilderij krijg. Het is alsof je het iedere week stiekem doet, wat mooi!

    Wie weet welke hobby explosie er nog uit voort gaat komen :)

    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Talent heb je zeker, want ik vind dit als leek helemaal schitterend Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had al eens meer gehoord over resultaten bij hem, maar nog nooit gezien...
    prachtig zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou Bobina, dat heb je anders heel goed gedaan! I see a little tree and some fluffy clouds :-D
    Groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb een vriendin die deze cursussen ook geeft: http://peintreenherbe94.blogspot.com/
    Echt ongelooflijk hoe je met een techniek en door simpelweg de richtlijnen te volgen zoiets moois kan maken. Jouw schilderij ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gaaf schilderij is het geworden. Leuk dat je zo aan de hand wordt genomen en dan zo'n resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig geworden Jolanda. Wat is dat leuk om te doen hé. Ik heb ook zoiets op zolder staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou dat heb je best goed gedaan zeg!
    EN je mag niet meer zeggen dat je niet tekeken kan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie creatie, hoor! Het is niet echt mijn stijl, vind het wel altijd leuk om te zien. Mocht ook altijd graag naar 'Bob' op Discovery (ofzo) kijken.

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk blog heb je!!! heb me gelijk aangemeld als volger en networkblogvolger..
    Groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...