zondag 13 november 2011

Taart decoratie

Gisteren ben ik naar een workshop "Basis taart decoreren" geweest in Amsterdam.
Eigenlijk stond dit al geruime tijd op mijn verlanglijstje, maar het kwam er steeds maar niet van.

Op zich is het decoreren niet eens zo moeilijk om te doen. Het vraag alleen wat beleid en weten waar je mee bezig bent kan natuurlijk ook geen kwaad. Oh, ja... en wat oefening schaadt ook niet.

Het eindresultaat:


Ik wilde een taart met een enigszins afwijkend kleurtje en niet het geëikte roze. Al snel kwam ik er achter dat ik het blauw eigenlijk alleen maar donkder zou kunnen maken en dat was nu ook weer niet m'n bedoeling, want zoals bekend ben ik niet zo blauw aangelegd.


Daarom heb ik ook eigenlijk alleen maar met wit fondant gewerkt (OK, en dat ene lila accent).
De blauw/wit gemarmerde vlindertjes is een combi van wit fondant met het blauwe marsepein.

Ik kan melden dat hij bijzonder lekker smaakte.


De volgende zelf een taart from skrach, want de taart an sich (het biscuitdeeg), heb ik niet zelf gemaakt. Maar dat gaat me wel lukken, hoor.

Nu op naar de volgende workshops:"Stapeltaarten" em "Boetseren", maar daarvoor moeten Celena en ik nog even de agenda's naast elkaar leggen. Daarnaast kan het voor mij geen kwaad als ik eerst nog even thuis wat oefen om in ieder geval hier wat meer routine in te kunnen krijgen.

Toodles,

2 opmerkingen:

  1. ooooojummie maar eigenlijk veel te mooi om op te eten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet die er enorm mooi uit! super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...