zondag 27 november 2011

Taartdecoratie - II

Eigenlijk had ik gisteren al ik de keuken willen duiken om me op een taart uit te leven, maar toen kwam er iets tamelijk overwachts tussen en was ik even lichtelijk afgeleid. Daarom is de uitvoering van  "yesterday's plans" naar vandaag verplaatst.

In het verleden heb ik natuurlijk wel vaker taarten gemaakt, maar dan niet van bisquitdeeg en met marsepein en fondant. In tegenstelling tot de workshop die ik onlangs heb gevolgd, waarbij de taart zelf al kant en klaar voor je lag, heb ik deze taart from scratch gemaakt.

Hoewel de kleurstof door de marsepein kneden echt heel goed voor de armspieren is, dacht ik makkelijk te doen door m'n Kitchen Aid het werk te laten doen. Nou, mooi niet dus. Daarvoor heb je (denk ik) toch echt z'n industriële zusje voor nodig. Niet het apparaat dat de meeste van ons thuis hebben staan. Die's voor het marsepein goedje toch echt te licht.
Toch heb ik hulp gehad, want Dick heeft zich (spontaan!) voor me op het kneden en vervolgens uitrollen va het marsepein uitgeleefd. Je zou dus kunnen zeggen dat het hier echte team effort was.

Op zich ben ik wel tevreden over het resultaat. Vooral ook omdat ik nog niet alle (basis) materialen in huis heb (als het goed is worden die aankomende geleverd) en nog niet zoveel van taart ponsen heb.

Helaas laten de kleuren van de foto wat te wensen over. Ik heb toch echt diverse pogingen ondernomen om de taart echt goed op de plaat te krijgen.


Dit is nog de meest kleurige foto van de taart. Ter verduidelijking: hij is paars met lila en wit.

Fijne avond verder!

Toodles,

7 opmerkingen:

  1. Hij ziet erg lekker uit ondanks zijn kleur. Ik ga eind van de week voor het eerst aan de slag met cupcakes en marsepein voor de sint.
    Ben dus zeer benieuwd hoe dat kneden zal gaan. (heb al gekleurd marsepein hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dan mogen de kleuren anders zijn, ik vind het super, en ik denk aan je beschrijving wel te weten wat voor kleuren en dat is echt mooi! Ja soms verlopen de dagen anders dat je wilt, helaas als je niet zelf degene bent die dat doet maar andere;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er prachtig en ook heerlijk uit!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm ziet er uit om een stukje te willen smullen ;-)
    Groetjes, Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind m geweldig geworden hoor! heel goed gedaan. en ik snap je kleurenpakkennietopdefotoprobleem. heb ik ook altijd. zeker met taart! maar eh, keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...