dinsdag 27 december 2011

Taartdecoratie - III

Met de kerstdagen was het natuurlijk weer tijd voor een taart.
De biscuitmix had ik afgelopen vrijdag al onder handen genomen en zaterdag ben ik aan het decoreren geslagen. Eigenlijk moet ik zeggen "we", want we hebben het hier wel over het tag team Dick & Jolanda.
Deze ronde eerder een wat grappig uitziende taart dan een mooie, al zeg ik het zelf.

Voor de vulling had ik iets met Baileys op het oog. Daarvoor moest ik wel met gelatine spelen. Iets wat ik eigenlijk nog niet eerder had gedaan, maar het klonk simpel genoeg: in water gedrenkte gelatine vellen door warme melk roeren, Baileys erbij, af laten koelen en vervolgens in de ijskast plaatsen alwaar het na een minuut of 15 lobbig zou moeten worden (en dan de rest...).
Tja... er staat niet voor niets "lobbig zou moeten worden, want dat de substantie bleef toch echt super vloeibaar. Ik natuurlijk balen als een stekker.
Dus pan weer uit de ijskast en op het aanrecht neergezet. Die Baileys vulling kon ik op m'n buik schrijven, dus toen maar weer de good old halva abrikozen jam uit de kast gerukt. Niet echt wat ik in gedachten had, maar goed...

Dick had zich ondertussen bezig gehouden met het op kleur brengen van de marsepein en het uitrollen daarvan.
Deze ronde wilde ik eens iets echt totaal anders dan anders en zodoende zijn we aan het boetseren geslagen van een tweetal pinguins en een sneeuwpop. Vervolgens met wat plunchers gespeeld en klaar.
(juiste kleuren)

Tja... en toen was daar nog dat Bailey's goedje. De taart was inmiddels klaar en het Bailey's mengsel kon wel weg en wat bleek... het was gestold! Het bleek gewoon veel langer nodig te hebben dan de in het recept genoemde 15 minuten. Dat was toch wel weer even goed voor een klein baal momentje, maar goed. Of het kan is weer een tweede, maar vervolgens heb ik er toch maar opgeklopte slagroom doorgeschept, het vervolgens in de Tupperware gedeponeerd en nu staat het in de vriezer te wachten op een volgende taart.
De vulling an sich smaakte in ieder geval wel erg lekker. We zullen zien wat er gebeurd als-ie, waarschijnlijk ergens volgende maand, uit de vriezer komt.

Toodles,

12 opmerkingen:

  1. Wauw wat ziet deze taart er mooi en lekker uit.
    Groetjes Simone.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Je hebt meer talenten dan alleen scrappen! Mooie taart hoor. Kan me voorstellen dat je baalde van de vulling....ik zou ook liever die met Baileys hebben, haha! Hoop dat je 'm alsnog kunt gebruiken. Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit!! Hmmm...

    Groetjes karin xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, ziet er superzzzz uit ! prachtig die pinguins en zeker die met z'n handdoek, helemaal toppertje. Je sneeuwsterren, gewoonweg top ! zonde omhem aan te snijden vind ik !
    nog een fijne jaarwisseling,
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmm dat ziet er in elk geval heel lekker uit! Jammer van die Baileys vulling zeg dat klonk nog lekkerder!
    Grappig die pinguin op dat laken! Zeker een taart in wintersfeer :)
    Groetjes
    ** Evi **

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooi en zo leuk dat Dick je helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allememachies Jolanda, dat ziet e goed uit!! Wat ben je toch een creatieve duizendpoot!! Ben heel benieuwd hoe de "bailys taart" gaat worden..........ik ben de 27e jarig volgende maand (hi,hi)

    Fijne jaarwisseling, Erma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje Jolanda wat een schitterende taart maar wat een werk en zeker als er iets dreigt te mislukken...
    Hij ziet er heerlijk uit.....!!!!

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. cute cute cake!! love your other projects too and can't wait to see your take on Karan's sketches! Have a great New Yr!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb gewoon je taart helemaal over het hoofd gezien, maar wat is/was die leuk geworden zeg!!!
    En die Baileysvulling klinkt ook wel heel erg lekker, jammie!
    Groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...