woensdag 29 februari 2012

12 Tags of 2012 - February

Tim Holtz heeft met ingang van 2012 zijn "12 Tags of Christmas" verruild van "12 Tags of 2012".  Hij is hiermee in februari van start gegaan, maar de januari tag zal (als het goed is) alsnog volgen.

Met de Xmas tags heb ik nooit meegedaan (een combi van weinig tijd en TH-spullen), maar met de 2012 tags wil ik wel een poging wagen. Evengoed is het nog een hoop smokkelen geblazen, want zoals voor de meesten van ons geldt heb ook ik lannngggggg niet zoveel spullen ter beschikking als dat de beste man zelf heeft.

(Click to enlarge)
Supplies:  ribbed cardstock, Tim Holtz Alterations "Tags & Bookplates", "Mini Love Struck Set", "Trinket Pins", punches by EKSuccess "Fleur de lis" and Martha Stewart "Lace Heart", stamp Unity "Beloved Collection - Be Still", ribbon, crystal embellishments, dabber, Ranger Crackle Paint, Ranger Distress Ink, embossing powder.

De engel en het hart heb ik achtereenvolgens bewerkt met embossing powder, dabbers, crackle paint en disstress ink. Vooral het werken met de dabber was weer een hele uitdaging.
Ik was nl. zo naïef om te denken dat de dabber verf nog wel goed zou zijn. Stomme gedachtengang; het leek wel stopverf. Maar goed... dan maar met 'stopverf' aan de slag door daar ietwat van op m'n vinger te doen en dat vervolgens uit te smeren.
Vervolgens een heel klein beetje crackle paint er op gedaan en dat ook uitgesmeerd. Daarna de randjes heel zachtjes aangetikt met een vleugje distress ink.


De Unity stamp heb ik met Distress Ink gestempeld en daarna heb ik er clear embossing powder over gedaan. Daarna heb ik hem 'ingekleurd' met de blending tool. Het middendeel van de stamp heb ik niet ingekleurd, zodat de basiskleur van de tag hier wat beter in naar voren komt.


Voor nu allemaal een fijne avond gewenst.

Toodles,

16 opmerkingen:

  1. Leuk geworden joh!! Lekker bezig Jo :)
    Ik heb ook lang niet alles van de beste man, dat is een droom die waarschijnlijk nooit zal uitkomen, zodra je denkt dat je een beetje goed op weg bent, komt hij weer met een hele lading nieuw spul, nóg leuker, nóg mooier!
    Het is ook wel een uitdaging om het met "beperkte" materialen toch te maken, en bij jou is het weer helemaal gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor ik heb ook niet alles, maar als ik weer wat leuks zie dan neem ik het mee, en verder je hebt het prima gedaan zonder alle benodigheden, wederom schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is ook een uitdaging natuurlijk om het te maken zónder al die TH dingen,toch? Vind je tag ontzettend mooi gewordnen, dat engeltje vind ik zó leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super gaaf deze tag! IK moet ook nog een tag maken en je inspireert me hier wel mee:-)
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ik vind je label geweldig !!! En ja het probleem is dat er inderdaad veel gesmokkeld moet worden, had ik met de Christmass tags ook en dan lukt het soms niet maar jouw tag ziet er super uit !
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het eindresultaat is geweldig!! ben er helemaal weg van :)
    Groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig jeetje zo mooi gemaakt!!!!
    Schattig het engeltje !!

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Desalniettemin (dus zonder al die spullen van de beste man zelf :-) heb je een prachtige tag gecreëerd! Zo zie je maar weer, met een beetje inventiviteit kom je een heel eind!
    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is weer super Jolanda. En toch zie je jouw stijl er in terug. Ik weet niet hoe je dat doet, maar ik vind het prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind hem ook prachtig! Vind het een hele kunst, die tags maken.
    Ben ook al eens begonnen. Maar het werd helemaal wat het moest worden. Maar bij jou is hij prima gelukt. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind hem prachtig Jolanda, en in een kleur, daar houd ik van, heel stijlvol!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie tag! Jouw stijl is zo chique, ik zou dat niet zo voor elkaar krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, prachtige tag! Leuk dat je hem in een andere kleur hebt gemaakt!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I like the Shabby Chic feel of your card. Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...