maandag 27 februari 2012

Google Friend Connect en woordverificatie

Friend Connect
Zoals bij velen bekend heeft Google enige maanden geleden aangekondigd dat de Google Friend Connect (GFC) functie, beter bekend als de "Volgers" gadget, per 1 maart 2012 zal gaan verdwijnen voor ale non-Blogger.com sites.
Voor zover ik het begrijp is het volgen van non-Blogger.com sites via je blog dan niet meer mogelijk en (maar dat spreekt voor zich) zij kunnen jou ook niet meer volgen.

Als niet-Blogger zijnde heb je verschillende manieren om mijn blog toch nog te blijven volgen:
  • via "NetworkedBlogs" als je al een Facebook-account hebt, is dit de meest handige manier. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is op "Follow this blog" te klikken;
  • via "Linky Followers". Hiervoor dien je een account aan te maken. Daarna is het slechts een kwestie van aanklikken en klaar.
Zowel "NetworkedBlogs" als "Linky Followers" zijn in de rechter kolom van mijn blog te vinden.

Woordverificatie
Onlangs heeft Google de functie woordverificatie aangepast. Hoewel ik deze functie zelf ook altijd ingeschakeld had staan, heeft de onlangs verrichte aanpassing ervoor gezorgd dat ik de functie nu heb uitgeschakeld. Reden hiervoor is dat ik het echt hoogst irritant vind om twee veelal onleesbare woorden herhaaldelijk dien in te typen. Het bloggen wordt er op deze manier niet leuker op gemaakt.

Berichten achterlaten (en natuurlijk ook ontvangen) is echt leuk, maar aangezien ik van mening ben dat de woordverificatie in zijn huidige setting te veel moeite kost, heb ik besloten geen berichten meer achter te laten op blogs waar deze functie nog altijd aan staat.

Mocht je onverhoopt niet van je eigen blog weten of je woordverificatie aan hebt staan en/of wil je deze uitschakelen, ga dan via je dashboard naar "instellingen", "reacties" en zet woordverificaties op "nee".
Via "reacties moderaten" kun je eventueel aangeven of je de ontvangen berichten al dan niet wilt inzien alvorens ze op je blog worden geplaatst.

Zoooo... deze ronde een heel hoop woorden en weinig scrapsels, maar ik wilde het allemaal toch even kwijt.

Fijne maandag!

Toodles,

4 opmerkingen:

  1. Helemaal met je eens!
    Ik heb de woordverificatie ook uitgezet om die reden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ik zie dat je er gelijk werk van gemaakt hebt!;-)
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. handig om te weten. Het was me inderdaad bij sommigen al opgevallen dat je twee nagenoeg onleesbare codes moet intypen. Ik heb de woordverificatie al lang geleden uitgeschakeld en reacties moderaten ingeschakeld op mijn blogberichten die ouder dan 3 dagen zijn. (De tijdspanne kun je zelf instellen) Zo houd ik wel zicht op eventuele spammers.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...