zaterdag 3 maart 2012

Taartdecoratie - IV

Gisteren heb ik weer eens een keertje een taart gemaakt, want Dick viert vandaag zijn verjaardag. Morgen is het echt jarig.

Ik had een bepaald idee in m'n hoofd en daar past de Bailey's vulling, die ik voor mijn vorige taart zou hebben gebruikt, prima bij. Dus die eerst de donderdag vriezer gehaald om te laten ontdooien. Om hem niet kwakkeloos te gebruiken leek het mij wel slim om eerst even te proeven: jeetje... wat een bocht, zeg. Er zat werkelijk geen kraak of smaak aan (behalve een waterige vleug Bailey's dan). Nou ja, de vuilnisconainer vond het wel lekker...

Dick daarop snel in de vroege ochtenduurtjes laten kiezen uit drie verschillende soorten bavarois, vervolgens flink denken hoe ik de taart nu zou gaan bekleden.
Biscuitcake en botercreme heb ik in de vroege ochtenduurtjes gemaakt. Vervolgens heb ik via YouTube uitgezocht hoe je roosjes moest maken (hoe hebben we ooit zonder internet kunnen leven?!). en die meteen gemaakt. Voor eerste probeersels zijn ze niet slecht.



Oh... enne... mocht het nog niet duidelijk zijn, gezien de kleur van de marsepein: Dick heef citroenbavarois gekozen.
Voor het uitrollen van de marsepein heb ik deze ronde mijn onlangs aangeschafte geheime wapen voor het eerst in gebruik genomen: "The Mat". Oooh, wat een verademing is dat ding, zeg. Ideaal!
Het werkt echt net zo makkelijk als ze in het filmpje laten zien.



Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is The Mat op dit moment nog niet echt bekend in Nederland.
Voor degenen die het willen weten: die van mij heb ik 'voor weiníg' van Ebay af weten te plukken.

Voor mij tijd om een duik onder de douche te nemen.

Fijne dag allemaal!

Toodles,

15 opmerkingen:

  1. Mooi! en je filmpje heb ik opgeslagen. Super tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er jammie uit en klinkt ook jammie. De roosjes zijn prima gelukt. Ziet er allemaal gelikt uit. Chappoo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wendy bastiani3 maart 2012 om 13:42

    Ziet er toppie uit. wat geod dat je dat kunt zeg, je zou zo banketbakkertje kunnen worden van de NP

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow wat ziet dat er geweldig uit och had ik maar een oven he dan wist ik het wel helaas geen ruimte voor
    van harte gefeliciteerd en een heel fijne dag hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er prachtig uit zeg, zal ook heerlijk zijn!! Helaas ben ik aan het afkicken van de suikers (niets aan :-()
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige taart is het geworden en wat goed dat je even de andere taart getest hebt. Zou super zonde geweest zijn van al je werk. Mooie rozen.
    groeten,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat is het een geweldige taart geworden, superstrak joh! ik kende de mat nog niet, maar werk wel met de doorzichtige bureaulegger van de ikea, die aardig in de buurt komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhhh echt heel mooi en dacht al hoe krijg je het zo strak!!!
    je bloemen zijn heel goed gelukt....knap hoor zo'n prachtige taart maken..
    Nu moet je nog proeven zeker??????
    Fijne dag morgen en van harte met Dick..

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goh Jolanda, maak jij ook al taarten?
    En wat een mooie!!!
    Leuk en bijna jammer om op te eten, tóch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met Dick en een gezellige dag gewenst, Ik heb even het filmpje bekeken en dat ziet er wel erg handig uit. Je taart ziet er prachtig uit en zal ook zeker heerlijk smaken, ik vind de krullensliertjes erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. yummy....wil ook wel proeven hoor!LOL! heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh wat ziet dat er lekker uit!!!en mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die roosjes zijn echt heel goed gelukt! Ik koop zelf vaak kant-en-klare marsepeinen decoraties op http://www.gortdecoraties.nl/ Bij mij lukte de roosjes namelijk niet zo goed als bij jou, haha. Misschien voor een volgend taart-avontuur een leuke tip, al kan jij het wel zelf zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...