woensdag 19 september 2012

SCRAPDELIGHT: Everlasting Crush

Vandaag is het Project Wednesday op het blog van Scrapdelight. Deze keer heb ik het designpapier verruild voor canvas.

It's Project Wednesday on Scrapdelight's blog. Instead of making a card, I exchanged the designpaper for a canvas.

In eerste instantie werd de bovenkant van het canvas met wat gesso ingesmeerd en vervolgens met de nodige Glimmer Mist bespoten. Aangestoken door collega DT-er Jolande ben ik momenteel echt helemaal into masks, zodoende kon een mask op deze canvas dan ook niet ontbreken.

After lubracating the canvas with gesso, I added some different colors of Glimmer Mist on it. Jolande, also a DT-member at Scrapdelight, got me hooked on using masks, so I just had to use one on this canvas.
(Click to enlarge)

Normaliter doe je er alles aan om een gipsen fotolijstje zo voorzichtig mogelijk te behandelen. Maar ja... voor scrappers hoeft nu eenmaal niet altijd alles in tact te zijn. Dus wat doe je als je geen lijstje hebt liggen die uit meerdere delen bestaat...?! Juist, die sla je gewoon eigenhandig stuk om er vervolgens weer vrolijk verder mee te spelen.

Usually everything is done to keep a plaster frame in tact, but not this time. I just smashed it and moved it around a little until I liked the way it looked. Hey, who says that a crafter only has to work with neat stuff?!

 Ook helemaal leuk is "Word Play" van Tim Holtz.
De letters heb ik van embossing powder voorzien.

Another thing I really like is Tim Holtz' "Word Play".
I colored the letters with a copper embossing powder.

 Om het net een nonchalanter effect te geven, heb ik voor zowel de letters als het hart gewoon karton gebruikt. De zijkanten hiervan heb ik, op het nodige inkten na, niet verder afgewerkt. Van de zijkant bezien zie je dan ook het nodige ribbelwerk.

For a nonchalant effect I used a piece of cardboard for the letters and the heart. I only inked the sides of the cardboard and left it just like that, so you can see a bit of the rimples.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inpireren en ben, zoals altijd, benieuwd wat jullie er van vinden.

Well, hopefully I could inspire you some.
I''m curious what you think of this piece of craftwork, so don't hesitate and let me know what you think of it.


Fijne woensdag!

Have a great Wednesday!

Toodles,

16 opmerkingen:

  1. Erg mooi gedaan Jolanda heerlijk iets stuk gooien
    Leuke details gebruikt en het lijstje heb je leuk verwerkt.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Je bent helemaal into technieken nu. Bijzonder om te zien. Wel jammer van het lijstje. ;-) Hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, gaaf project, Jolanda! Hartstikke leuk gedaan, er valt zoveel te bekijken, zoveel leuke techniekjes en details. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Wat is dat een prachtig canvas geworden! Ik vind die achtergrond echt super geworden! Leuke techniekjes heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige project!! Echt heel gaaf ge maakt.

    groetjes,
    Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt zo mooi gemaakt wat heb je leuke tecnieken gebruikt....vind hem helemaal super ook het (kapotte) lijstje wat een gaaf idee !!!

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig geworden met veel mooie details

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaaa hij is weer mooit!!! gaaf hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. GAAF!
    En wat zitten er zo enorm veel technieken in verstopt zo zeg.
    Ik zou dat ook wel allemaal willen kunnen :)

    Maar ik vind hem erg mooi geworden hoor! Ik vind die 'bakstenen'-look ook zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor Jolanda,wat heb je er een hoop werk van gemaakt,Prachtig!!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig wat leuk !!!
    Kun je bij de volgende ss meeting misschien een ws van geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, wat is dat mooi!
    Mooie details en ik vind de zwart-wit foto heel goed uitkomen.
    Ik zie wel een verschuiving van je werk richting Mixed media. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...